Avatar billede dellevela Nybegynder
24. juli 2004 - 09:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad skal jeg gøre med rar.001 rar.002 osv.

jeg har et problem, en af mine venner har sendt 7 filer med efternavnet, feriefilm.rar.001 feriefilm.rar.002, 003, 004 og helt op til 7.

sidste gang han gjorde det hed filerne part01.rar og part02.rar til efternavn, og der skrev han at jeg bare skulle bruge winrar.

grunden til at han sendte opsplittede filer var at hans e-mail max kunne sende 2 mb af gangen.
sidste gang jeg udpakkede part01.rar gik den automatisk vidre til part02 og 03 osv, så alle de små filer blev til sidst en stor fil.

mit probleme er at mit winrar ikke kan finde ud af de der rar.001 filer, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, kan i ikke hjælpe mig?

på forhånd tak.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. juli 2004 - 09:53 #1
du skal starte med den som hedder rar til slut. ellers skal du prøve at omdøbe rar.001 til rar. Men jeg kunne forestille mig at der skulle være en .rar uden noget tal på.
Avatar billede okpixel Nybegynder
24. juli 2004 - 09:59 #2
marker alle samme > højreklik, og bed winrar om at ext. til samme dir.......så skulle den være der :)
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 10:02 #3
okpixel: det kan han ikke bare da winrar ikke default kender andet end rar.

dellevela: Det du skal gøre er at dobbeltklikke på den der hedder 001, så kommer der en dialog hvor den siger du skal fortælle hvad program du vil bruge (i xp spørger den om den skal søge på nettet eller bruge et program der vælger du program) og så finder du winrar i listen og derefter hakker du flueben i "brug altid dette program" og så trykker du ok.......

Næste gang du får sådan en fil så genkender winrar den :)

Er det en stor film der er splittet op i de 7 filer så pakker den selv det hele ud, ellers kan du gentage proceduren med alle filerne.......

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 10:05 #4
Lige den normale navngivning på rar filerne:

Old style:

.rar
.r01
.r02
osv. og når der ikke er flere r så
.s01 osv.

New style:

part01.rar
part02.rar
osv.

Bare lige lidt info :)
Avatar billede dellevela Nybegynder
24. juli 2004 - 17:21 #5
kan ikke få det til at virke den skriver fejl lige meget hvad jeg gør.
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 18:22 #6
det kunne så tyde på der mangler 2 filer....
rar.rar og rar.000
Avatar billede dellevela Nybegynder
03. august 2004 - 20:34 #7
fik ikke løst problemet men bare glem det!