Avatar billede bigb Nybegynder
23. juli 2004 - 19:05 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny PC

Hej med jer!

Jeg står over for at skulle købe en ny PC. Jeg har ikke meget forstand på de forskellige typer chipset, CPU-typer(Athlon, Celeron, P4 etc.), grafikkort-typer osv osv.

Er der nogen som kan give mig et godt råd til hvor jeg finder nogle sider som kan forklare lidt om dette, uden alt for mange fagspecifikke udtryk, og "nørdsnak"? Eller er der nogen som kan råde mig til hvilken PC'er jeg skal købe?

Jeg skal fortrinsvis bruge den til grafikkrævende spil, internet og multimedie.

På forhånd tak!

VH/Bigb
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:15 #1
Avatar billede bigb Nybegynder
23. juli 2004 - 19:17 #2
Den er jo til Win98, og beskriver absolut intet af det jeg har brug for???
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:19 #3
Det kommer helt an på hvilken pengepung du sidder med.

Ønsker du en maskine der klare kravene - fremtidssikret - anden soterings men virker
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:20 #4
Avatar billede bigb Nybegynder
23. juli 2004 - 19:20 #5
Jeg ønsker helt klart en maskine som kan klare kravene og er fremtidssikret! Hvorfor tror du jeg spørger så specifikt på de nye processortyper?
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:21 #6
Rolig jeg forsøger at løse DIT problem
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:22 #7
Fremtidssikret kan være den nye 64bit teknologi - men det koster en bondegård.

Fremtidssikret kan også være en alm processor fra AMD eller Intel af en stor kaliber.
Igen er det pengepungen
Avatar billede spacee Nybegynder
23. juli 2004 - 19:26 #8
Jeg købte en dell 8300 for 3 måneder siden og det har været en super god computer til en fair pris. Alle spil jeg har prøvet på den har virket helt fint, counter strike osv. Jeg har haft 5-6-7 pc's over årene og min nye dell har helt klar været den bedste af dem alle.

Jeg har ikke hjulpet med fagudtryk, men at tage et kig på dell.dk er mit råd.. eller også benytte ekspertens egen dell reklame banner som vises ofte :)
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:28 #9
RAM 2x
http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=32428578

Grafikkort
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541
Du har brug for et stort grafikkort hvis du arbejder meget med grafik og har krav til maskinen kan klare de nyeste spil

alternativer kan findes hvis det er for dyrt.

Bundkort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39457
Et af markedet bedste pt

Harddisk
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18950

processor
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37646

Køler til processoren
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24851

Kabinet er en smagssag og ikke noget der er de store krav til med dine ønsker
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:30 #10
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 19:34 #11
Avatar billede bigb Nybegynder
23. juli 2004 - 19:52 #12
Jeg vil ofre ca. 6000 kr. uden skærm... Og edbpriser.dk kommer bare med en masse mumbo-jumbo, og fagudtryk, specifikationer osv. som man ikke fatter så meget af når det er 7 år siden man sidste gang købte PC'er og ikke rigtigt har fulgt med siden... *S*
Avatar billede spacee Nybegynder
23. juli 2004 - 22:04 #13
freehelp: jo, min fejl, det var en dell 8400 jeg mente :)
Avatar billede fonzie Nybegynder
24. juli 2004 - 01:16 #14
Hvor mange penge er du villig til at ofre? For hvis du bare siger en pris så kan vi hurtigt finde dig den maskine der netop opfylder dine behøv til fulde...
Avatar billede freehelp Praktikant
24. juli 2004 - 08:15 #15
fonzie>19:52:19 læs tråden :-)

Opretter>> Skal den være samlet eller kan du selv få det gjort?
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 10:52 #16
http://www.t-data.dk

Vælg -> spille pc 1 -> AMD 64 bit -> 64 BIT 3200+

Den koster under de 6000 kr. som du nævnte. Cpuén kan kører 64 bit. Ved godt du garanteret ikke forstår hvad det betyder. Men kort og godt = Den er fremtidssikret. Grafikkort og CPU er blandet det kraftigste du kan finde idag. (Med mindre du vil betale 4-5000 for et grafikkort)

Håber du kan bruge det. :D
Avatar billede freehelp Praktikant
24. juli 2004 - 11:07 #17
øhh hvis du mener 5200 grafikkortet er det da det værste crap man kan opdrive!
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 16:12 #18
Du læser for hurtigt "freehelp" Tag det stille og roligt og læs det igen... ;D
Avatar billede freehelp Praktikant
24. juli 2004 - 16:29 #19
øhh så forklar mig lige hvilket kort det er for jeg ser kun 5200 kortet!
Avatar billede freehelp Praktikant
24. juli 2004 - 16:29 #20
pille PC 1 AMD Athlon 64 BIT 3200+ Low Noise

Midi Tower

1600 MHz Bus hastighed

64 BIT (kører også 32 BIT programmer)

80GB Silent fluid Harddisk

52X CD-drev

256MB DDR PC3200

GeForce FX5200 128MB TV-OUT

5.1 kanals surround lyd

USB 2.0 i front (2 stk)

Den du omtaler 64 BIT 3200+ findes ikke der!
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 17:25 #21
Hovsa.... Har opdaget fejlen nu. Det skulle være -> Spille PC 4 <- Der er der nemlig et fx5500 med og 512 ram

Men fejl :D
Avatar billede freehelp Praktikant
24. juli 2004 - 17:49 #22
Du læser for hurtigt "freehelp" Tag det stille og roligt og læs det igen... ;D

Holdt altså ikke vand *G*
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:32 #23
Ønsker du mere support?
Avatar billede toey Nybegynder
03. august 2004 - 12:01 #24
Lukketid?
Avatar billede toey Nybegynder
06. august 2004 - 12:49 #25
Smider lige mit svar også....

Jeg håber du vil melde tilbage engang, så vi kan få at vide hvilken du valgte, og få afsluttet dette spørgsmål.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:41 #26
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 14:07 #27
Er tiden ikke moden til feedback eller afslutning af spørgsmålet??
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:07 #28
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?