Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. februar 2001 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - interessant feature...

Dette indlæg faldt jeg over på en newsgroup:

Windows Codename Whistler has a interesting new feature.

If ANY error occurs while the OS is running, the OS connects your internet connection and sets up an IP logging session with the main MS server. At which point, the server gives a time to answer an IP call. Once this happens, a HUMAN technician logs into your computer, and the OS lets them. Thus, they have ALL access to harddrives and files. For anyone who doesn\'t believe me, read the supplied documentation, then crack into the kernel (as I have taken the time to do for ya\'ll) and see for yourselves.

Invasion of privacy you say??? Of course it is, but if you install this OS before retail is out, it\'s your ass, cus since it is still in BETA, they (being Microsoft) have the right to see what created the error, and if while searching for the culprit application they run across a pirated file, shame on you!!! It is perfectly legal for them to do this until the OS hits retail. When it hits retail, they will have this option, but then the OS will require your permission before setting up the IP logging session.

This is just a warning of what the Great witch sees for the future (being in the loop with microsoft helps a little too). Translated into broken redneck english for some of ya\'ll: WATCH YER ASS!!!! and get opt out, and a REALLY GOOD hardware firewall that is backed up by a software firewall...that is your best bet.

Nogen der har hørt noget lignende der kan bekræfte dette indlæg?
Avatar billede ww Nybegynder
23. februar 2001 - 23:30 #1
Har intet hørt om det du der skriver så kan ikke bekræfte det, men det OS bliver bare værre og værre... :o/
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
24. februar 2001 - 00:56 #2

Det eneste jeg har læst er dette i politiken d. 15/2, hvilket også er noget shit:

\"Fremover tvinges brugerne til at aktivere nye windows og office udgaver via internettet eller telefonopkald, og er programmet allerede aktiveret på naboens pc, kan det ikke aktiveres igen\"
Længere nede står:
\"Ved aktivering, genereres et installations-id ud fra visse af computerens komponenter. Id\'et oplyses til Microsoft, hvorefetr brugeren modtager et konfimations-id. De to tal er matematisk koordinerede med hinanden, og bruges til at skabe en unik aktiveringsnøgle.Hvis man bruger naboens cd-rom, kan vi se, at det ikke er den samme computer, og man vil derfor ikke få et konfirmations-id\"

\"Programmet kun kan aktiveres 2 gange på samme computer uden problemer, har man f.eks installeret netkort, ny harddisk eller anden harware, vil man kunne risikere at skulle fremsende kopi af faktura til microsoft, før programmet kan aktiveres igen.\"

Når man tænker på, hvor tit skidtet går ned og skal genindstalleres.. og hvad med dem der har to maskiner i husholdningen... syntes det er noget rod...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. februar 2001 - 04:14 #3
sanne7913:> \"og hvad med dem der har to maskiner i husholdningen\" faktisk er det jo sådan at man SKAL købe en licens til hver computer du vil installere produktet på .. at så mange vælger ikke at gøre det er jo en anden sag :o)
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
24. februar 2001 - 19:21 #4
td>
Det er så en af de ting jeg har valgt ikke at gøre, vidste faktisk ikke, at man skulle, da jeg jo ejer begge maskiner, og har betalt for en licens :-)

Men jeg syntes stadig at det er noget rod, selv med kun en maskine, at programmet kun kan aktiveres 2 gange, hvor tit er man ikke ude for, at skulle geninstallere, eller har købt nyt kort, eller andet kram til dyret..? og så skal man have yderligere besvær med at sende sin faktura til microsoft, før den kan geninstalleres 3 gang.. That sucks
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. februar 2001 - 19:39 #5
sanne7913:> hvis det virkeligt bliver sådan så ville jeg, i Bill G.\'s sted, binde en stor betonklods på mindst et ton om ankelen og springe ud fra en bro i New York *GG* det er da complete suicide ..

og ja... som udstyret falder i pris hele tiden køber folk nye ting som aldrig før så det er sku noget bæ ... så må vi jo bare holde os til Windows 9x/2000
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
24. februar 2001 - 20:01 #6

Yes.. så vi må håbe de dropper de sindsyge planer, som de kalder \"deres forsvar mod pirater\".. der må findes måder at gøre det på, som ikke er til så stor gene for den almene forbruger.
Så også her står den på win 98 laaaang tid fremover, selvom xp ser spændende ud :~)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. februar 2001 - 21:37 #7
lukker :)