Avatar billede muggel Nybegynder
22. juli 2004 - 18:22 Der er 7 kommentarer

Problem med SDK

Jeg får en fejl når prøver at kører "overview" under .NET framework SDK i startmenuen (har prøvet at installere flere gange)

er der ikke en af jer der har et link til et online overview over asp.net og VB, så man kan se alle de forskellige klasser og metoder. (ligesom suns java API)

på forhånd tak
Muggel
Avatar billede repsak Nybegynder
23. juli 2004 - 13:12 #2
nielsbrinch's link er til msdn som slår Javas DOC med flere længder. MSDN viser eksempler på alt. Det er en sand fornøjelse ;-)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
23. juli 2004 - 17:17 #3
Jeg må sige at da jeg gik fra Java til C#, savnede jeg faktisk Java's lynhurtige API. Man kan ikke navigere så hurtigt rundt i MSDN's.
Avatar billede repsak Nybegynder
23. juli 2004 - 18:57 #4
nej, men den tid du sparer i at navigere i Java bliver hurtigt brugt på at finde eksempler på brug af en specifik klasse andetsteds...
Avatar billede muggel Nybegynder
26. juli 2004 - 14:55 #5
Jeg bliver sq nok nødt til at købe en bog hvis jeg skal blive go til asp.net.
Problemet med bøgerne er bare at de ofte starter fra bunden. Jeg har programmeret en del asp med VB-script og en del java.

Er der nogen af jer der kan anbefale en bog der antager at man kan programmere og derfor bare skal omskoles til asp.net?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
26. juli 2004 - 16:58 #6
Jeg klarede omskolingen fra Java til C# uden bøger. Efter 3-4 projekter som jeg pålagde mig selv, var jeg klar til at bruge det professionelt. Bøger er ikke nødvendige med al den hjælp der er at hente på Nettet.
Avatar billede repsak Nybegynder
26. juli 2004 - 20:24 #7
Det er ikke svært at gå fra Java -> C#, men det kan være at det volder problemer at tage skridtet videre til ASP.NET, især fordi at man får problemer hvis man ikke ved hvordan systemet arbejder