Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
22. juli 2004 - 15:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genere en liste over share permissions

Jeg har et share på en NT 4 server hvor der er givet adgang til en lang række users. Jeg skal lave en global group til formålet.
Er det et program/command line tool der kan give mig en liste over hvilke user accounts der har permissions til et bestemt share? Skal bruge en liste som jeg kan copy/paste
Avatar billede beorn Nybegynder
22. juli 2004 - 15:57 #1
hmm.. det vil jeg egentlig også gerne vide, så jeg lurer lige lidt med her.
Avatar billede lap Nybegynder
22. juli 2004 - 21:45 #2
Du skal bruge rmtshare - download fra http://www.petri.co.il/download_free_reskit_tools.htm

EXAMPLE: RMTSHARE \Computer1Share1 /GRANT YourDomainYou:Read

Her er mit eget eksempel:

C:\>rmtshare \\XXXX\rhas
Share name        \\b1-pc\rhas
Path              X:\rhas
Remark
Maximum users    No limit
Users            0
Permissions:
        \Everyone  :  FULL CONTROL

The command completed successfully.

C:\>
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
23. juli 2004 - 14:15 #3
My bad. Det viser sig at jeg har formuleret mig forkert. Jeg kender godt RMTSHARE, alternativt dette tool det kan gøre det over flere server på en gang: http://forum.hfactorx.org/index.php?board=37;action=display;threadid=181

Det jeg leder efter er et tool der kan liste folder permissions og ikke share permissions. :(
Avatar billede lap Nybegynder
24. juli 2004 - 22:22 #4
nå ok - det var også det første jeg var ved at svare på - men cacls er kommandoen.

eksempel:

C:\>cacls c:\temp
c:\temp Everyone:(OI)(CI)F
        BUILTIN\Administrators:(OI)(CI)F

og du kan bruge "*" i navne
C:\>
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
26. juli 2004 - 10:08 #5
Det var lige hvad jeg skulle bruge. Many thanks :)
Avatar billede lap Nybegynder
26. juli 2004 - 20:41 #6
velbekomme - takker for points :-)