Avatar billede stinesondre Nybegynder
22. juli 2004 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Acrobat Reader 6.0.2 GPO

Er det noen som vet om noe sted jeg kan laste ned en .msi pakke for Acrobat Reader 6.0.2 ?

Jeg ønsker å kunne distribuere Acrobat fra Active Directory til klientene mine i domenet...

På forhånd takk !
Avatar billede holmus Nybegynder
22. juli 2004 - 13:01 #1
Hey Stinesondre

Du kan evt. benytte dette program, til at lave en msi pakke;
http://www.itms.dk/ezMSI/

mener det kan konvertere en .exe pakke, men er ikke sikker! :)

/holmus
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juli 2004 - 13:56 #2
http://techrepublic.com.com/5100-6270-5054963.html

Kig under "Develop the unattended installation package".
Avatar billede flagz Nybegynder
22. juli 2004 - 22:34 #3
Hej Stinesondre

Hvis du downloader Adobe Acrobat Reader 6.x fra Adobes website ligger pakken allerede som en MSI pakke. Denne MSI pakke er dog "wrapped" i en selvudpakkende exe fil og for at få den ud af den kan du følge vejledningen i det link som strych9 har skrevet. Der er dog stadigvæk et problem med Adobes pakker hvilket betyder at de ikke umiddelbart kan deployes ved hjælp af Group Policy.

Du kan finde flere forskellige eksempler her til hvordan du kan "klargøre" pakken til deployment i AD: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=171
Avatar billede stinesondre Nybegynder
25. juli 2004 - 20:46 #4
Dette er veldig bra gutter, jeg skal teste dette på jobben i morgen ! Ett spørsmål til; hvis maskinene har Acrobat 6.0 installert fra før, er det mulig å få fjernet dette uten å måtte gå rundt på alle maskinene ?
Avatar billede stinesondre Nybegynder
26. juli 2004 - 15:39 #5
Jeg lar dere dele poengene, da begge svarene var til god nytte ! Takker !!