Avatar billede afflictor Nybegynder
21. juli 2004 - 22:47 Der er 5 kommentarer

remote opstart?

Hej,

Ville høre om det var muligt på nogen måde at starte sin computer fra et andet sted i verden?.. fx. når man sidder på arbejde eller lign? Måske lidt at WinXPs indbygget remote connection?
Avatar billede yellow Nybegynder
21. juli 2004 - 22:52 #1
Ja, det er muligt. Det kræver dog at dit netkort og dit motherboard understøtter "wake on lan".

En hurtig google søgning gav en ok side der beskriver "wake on lan" og hvordan du kommer igang: http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/
Avatar billede afflictor Nybegynder
21. juli 2004 - 23:21 #2
Hmm.. jeg har prøvet at kigge lidt på siden, men synes umiddelbart ik jeg fandt noget brugbart. Jeg har et Asus P4P800 motherboard.. er der wane on lan på det?, og hvordan tænder jeg så computeren når jeg er væk fra den?
Avatar billede tjaz Nybegynder
21. juli 2004 - 23:25 #3
du kan se i din manual eller også kigge i din bios om der står wake-on-lan nogen steder ...

hvis du ikke kan finde din manual kan du hente den i pdf version her:

http://www.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/p4p800/e1324_p4p800.pdf
Avatar billede yellow Nybegynder
22. juli 2004 - 00:37 #4
Du skal først se om dit netkort (hvis det er wake-on-lan kompatibelt) er konfigureret rigtigt.(se evt. her http://www.annoyances.org/exec/show/article04-101 )
Derefter skal du fra en anden computer sende en såkaldt "magic packet" til den slukkede computer.
Du kan finde utilities på nettet til at sende "magic packets" med, nogle er freeware andre koster.
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. december 2004 - 16:18 #5
luk spm evt? :)