Avatar billede vuffe Nybegynder
23. februar 2001 - 19:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Blue orb på v7100

Ærede Eksperter,
er der nogle gode forslag om hvorhenne på mit gfx kort (v7100) jeg skal placere en Thermal Take blue orb køler. Også taget i hensyn til hvis kortet skal OC\'es?
Da jeg modtog køleren troede jeg faktisk at der var huller og skruer med til den så den bare skulle skrues fast på kortet, men jeg fik såmen bare et enkelt lille stykke tape der sidder på den. Men det er ikke nok, så der sker vel ikke noget ved at bruge alm. brun tape?
__________________________________________________________
I                                          Ram moduler  I
I                          heat sink      ____  ____    I
I    \\                    ____________    I  I  I  I    I
I    ____  /              I          I    I  I  I  I    I
I    I  I                I          I    I__I  I__I    I
I    I__I                I          I    ____  ____    I
II        \\              I          I    I  I  I  I    I
II  /                    I          I    I  I  I  I    I
II                        I__________I    I__I  I__I    I
I________________________________________________________I

Spørgsmålet er om den skal sættes på rammene, oven på heat sink\'en, eller fjerne heat sinken, eller helt i starten (der hvor der er en masse streger)

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilken side (her ses forsiden) køleren skal sidde.

Avatar billede vuffe Nybegynder
23. februar 2001 - 19:03 #1
okay...glem min tegning den blev sq ik så flot
Avatar billede makse Nybegynder
23. februar 2001 - 19:35 #2
Avatar billede jakobnygaard Nybegynder
23. februar 2001 - 20:30 #3
Du skal placere køleren oven på GPU\'en (grafik processoren). Dvs på forsiden af kortet. Sidder der en heatsink ovenpå, så  få den fjernet. (Jeg har hørt en hårtører kan bløde klæbemidlet op).
Det tape du omtaler er normalt en form for fast kølerpasta. Den (kølerenI klæber du så ned mod GPU\'en.
Brun tape ER IKKE EN GOD måde at fæste køleren med, da tapen sikkert vil forhindre tilstømning af luft til GPU !!!
Prøv med strips. Det kan godt være lidt hokus-pokus, men jeg kunne godt få det til at virke! Mit problem var, at kølernes fastgørelsespinde (på BLUE ORB) ikke passende til hullerne i mit grafikkort, derfor fastgørelsen via strips.

Håber det hjælper...

Hilsen

Jakob Emil Nygaard
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:05 #4
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. februar 2001 - 19:18 #5
er klaret, endnu en gang ták til eksperterne
Avatar billede gizkor Nybegynder
12. marts 2001 - 23:14 #6
jakobnygaard.....
Hvordan har du placeret strips\'ene??? Jeg har forgæves forsøgt at sætte en blue orb på mit Asus v6800 og tapen holder jo ikke til noget som helst :-(