Avatar billede nploug Nybegynder
20. juli 2004 - 19:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der kende de lyd koder/ bib signal når der startesop

Jeg har haft den fornøgelse at havde min computer tændt igår da der var et lille strøm udfald her på frederiksberg. Hvilket har betydet at min PC nu kun kan sige 8 bib-lyde, ingen billede på skærmen, alle blæserne køre.
Så jeg vil lige høre om der nogen der kender en side hvor man kan finde en beskrivelse af den "kode" som maskinen laver med pc-speakeren (bib-lyde).

Nploug
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 19:48 #1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 19:49 #2
den siger grafikortet..O/
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 19:50 #3
Prøv at kigge her:
http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 19:51 #4
danm 2 slow.....
Avatar billede nploug Nybegynder
20. juli 2004 - 19:53 #5
Pis lort, det ser ud til at mit grafikkort har stillet træskoene
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 19:54 #6
hvis du kan, så prøv det i en anden pc..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2004 - 20:54 #7
8 bip betyder Grafic memory error, eller med andre ord, som du selv nævner, det har stillet træskoene.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 20:56 #8
okay, du opsummere bare..
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 21:20 #9
Ikke for at være på tværs eller noget men de 8 bip kan de ikke forkomme hvis agp slotten er ristet ?

og bippene betyder de ikke noget forskelligt alt efter hvad bios man har ?

syntes jeg har set en side på et tidspunkt hvor der var til mange forskellige bios'er ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2004 - 21:25 #10
Jeg kommenterer blot hans første sætning.

Du kommenterer hans anden sætning.

Men undskyld, hvis du føler dig trådt over tæerne (med træsko).
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:29 #11
ja da tubber..
men så beepd koder også anderledes, med lange og korte beeps, med pauser..
Det er også i linket.??
eller i dette  >> http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

eller dette > http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

men det er nok AMI han har..eller hvad ??.O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 21:30 #12
ps..hvem føler sig trådt hvor her..*G*
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2004 - 21:33 #13
Ja, hvad kom først ægget eller hønen ? ?
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 22:03 #14
Fandt den :)

http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Hvis det er en mylex bios så betyder det Memory Refres Error....bare lige et eksempel :)

der er mange der inde :)