Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 17:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Router lukker uregelmæssigt for al trafik!

Hej,

Vi har en router, der deler vores Sofa-familieopkobling. Problemet er, at den skal resettes fra tid til anden. Den kan pludselig lukke for al trafik, og det hjælper ikke at logge på internettet igen.
Nogle gange kan den crashe igen lige efter en reset.
Andre gange kan den køre over en måned uden problemer.
Inde på konfigurationssiden kan jeg opdatere firmware. Men aner ikke hvor jeg skal finde sådan en opdatering, og om det evt. vil hjælpe.
Navn og producent er også ukendt, kan ikke finde noget nogen steder.

Vi er 2 computere på netværket. WinXP og Win98 med en delt printer på Win98 pc'en.

Nogle der kan hjælpe?
mvh.
Søren
Avatar billede tiz Nybegynder
19. juli 2004 - 17:34 #1
hvilke programmer kører der ? nogen p2p ?
Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 18:05 #2
Ingen p2p programmer. Der kører ingen ualmindelige programmer, eller hvad jeg nu skal sige.. altså kun office, internet, mail, spil osv.
Avatar billede tiz Nybegynder
19. juli 2004 - 18:09 #3
den kan være sommervarmen der får den til at stå af, er det et problem der har været der før ? Jeg har selv en router der laver samme nummer, men den har bare fået en tur i skammekrogen, og er blevet glemt
Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 18:12 #4
Hvilken sommervarme lige præcis? Jeg sidder her hjemme i Danmark..
Men den har nu gjort det i vintertiden også.
Og at du har smidt din i skammekrogen hjælper jo ikke lige pt. mit prob.
Avatar billede tiz Nybegynder
19. juli 2004 - 18:16 #5
nej, desværre ikke. Og sommervarmen er jo ikke lige på sit højdepunkt lige nu. Det jeg ville sige med det, er nok bare at det er en lidt for billig router.
Det er bare lidt svært at finde opdateringer til en router som er ukendt. Er det en fra stofa?
Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 18:18 #6
Nej, vi fik kun en switch med fra stofa. Og så har vi så senere hen købt en Router istedet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 18:30 #7
Står der ikke noget inde på konfigurationssiden der kan identificere routeren ?
Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 18:36 #8
'Broadband Router'.. det er det eneste jeg kan finde, både på siden, kassen og selve routeren.
Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 20:58 #10
Det er ikke en af dem, du linker til.

Den har
1. Wan (dynamic ip, static ip, PPPoE, PPTP, L2TP, Bridge, DNS, DDNS)
2. Lan
3. Nat (port forwarding, virtual server)
4. Firewall (acces control, URL blocking, DoS, DMZ)

Går ud fra det var det du spurgte efter..?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 21:59 #11
Det har de faktisk allesammen, så der er ikke meget at gå ud fra.
Er der ikke en menu der omhandler opdatering af firmware ?
Måske er der en URL eller et firmware revisionsnr der kan give et hint vi kan bruge til noget.
Avatar billede mushkin Nybegynder
20. juli 2004 - 07:48 #12
Nej, jeg har kigget efter det.
I menuen Tool er der et punkt, der hedder Firmware Upgrade. Her kan man så opgradere med en fil, som man skal finde via Gennemse computer. Dvs. det er en fil man skal hente ned andensteds fra. Og kan ikke finde nogle nr, adresser osv.
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. juli 2004 - 07:28 #13
Jeg har nu skiftet tilbage til den gamle switch fra Stofa, og installeret ZoneAlarm. Her til sidst crashede den 3 gange lige i streg, og det var for meget.
Den har været for billig så? Eller hvad tror I?

Hvis ja, kan I anbefale nogle andre?
Avatar billede tiz Nybegynder
22. juli 2004 - 12:45 #14
3com, linksys eller self. Cisco. Eller sætte en server op til at køre router ;)
Avatar billede mushkin Nybegynder
26. juli 2004 - 18:15 #15
Oki, tiz og tonnybrandt, læg et svar, så fordeler jeg le point.

Jeg kontakter først forhandleren og hører, hvad det er for noget hø, han har solgt mig. Og så er det nok en ny router bagefter.
Avatar billede tiz Nybegynder
27. juli 2004 - 11:05 #16
Lyder fornuftigt. Man skal ikke finde sig i sådan noget tørt græs.