Avatar billede billeschou Nybegynder
19. juli 2004 - 14:11 Der er 1 løsning

Farverne forvrænges

Jeg har det problem at billedet bliver forvrænget efter et stykke tid (ikke nærmere defineret tidsrum). Når det sker, minder farvesammensætningen mest af alt om CGA - men opløsningen forbliver uændret. Jeg ville have henvist til et screenshot, men efter at have genstartet min pc, viste det gemte screenshot ikke noget unormalt.

Jeg ved det ikke kan skyldes mit grafikkort, da problemet eksisterede både før og efter jeg opgraderede det.
Det burde heller ikke have noget at gøre med kabinettets eller cpuens temperatur, da jeg ikke har overclocket hverken cpu, gpu eller ram. Min (AMD) CPU er lige nu 52C og Mobo er på 31C ifølge Asus Probe.

Jeg er mest tilbøjelig til at tro at problemet ene og alene har med skærmen at gøre. Jeg har en 19" Medion fladskærm sat til 1280*1024, 32-bit, 60Hz, hvilket ikke burde give nogen som helst problemer.

Men hvad kan jeg undersøge? Kunne det være en løs forbindelse, eller en bøjet pin?
Alle ideer skal vel efterprøves ;)

Det mest irriterende er at problemet ikke kan genskabes manuelt, så det er lidt svært at efterprøve løsningsforslag og be-/afkræfte at de virker
Avatar billede lede Nybegynder
19. juli 2004 - 17:38 #1
Det tyder klart på at din skærm har et problem, især hvis dit screenshot er normalt.
Screenshot tager ikke et billede af din skærm, men hvad dit grafikkort sender til den skærm, og det ser jo normalt ud.
Jeg ville sende Medion skærm til rep. med forklaring om at problemet kun opstår iblandt.
Jeg tror desværre ikke det kan løses på anden vis.