Avatar billede eonix Nybegynder
18. juli 2004 - 13:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Bærbar skal man købe?

Hvis nu man gerne vil købe en laptop, og penge ikke er nogen hindring. Hvilken laptop skal man så købe? Skal man vente til der kommer bedre 64Bit laptops ? - Og hvilke ville være det helt rigtige at købe lige nu ?

Håber på gode indlæg.

EoniX
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:07 #1
http://www.amitech.dk/

Denner ganske fornuftig som den er- Dog er der ting som vægten jeg ikke bryder mig om.

Den egentlige effeft er også først kommet den dag XP kommer med 64 OS..
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:07 #2
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:09 #3
Denne er ligenu på tilbud
http://www.prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473

Efter min mening da jeg har testet den er at den er en ganske nice maskine. Dog ikke den jeg selv ville tage pt.

Skal du have en til spil - skal du have et af de store kort fra ATI. Det store 9600 er nok - men du skal i dag også få et 9700. Fremtiden lover at vi snart kan skifte VGA chippen på maskinen - men lad os nu se :-)

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N

Faktisk samme maskine - men mit valg er og bliver Asus 6800 :-)

Har testet utallige af 6800 modellen - og ikke en har fejlet.

Kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til.
VEGA Z7 PRO, er også en fed sag. Det er faktisk det samme som  ASUS M6800N bare med forskellig indpakning.
http://www.hol.dk/vis_test.asp?tID=130&s=1
Overvej også Asus M6800N-modellen hvis det er noget du evt vil spille på eller grafisk arbejde og andre krævende programmer (systemkravene stiger jo konstant!).
Den er med 15" skærm vejer 2,7 kg

Den har boget af det nyeste grafikkort til bærbare : et Radeon 9600 pro + det er en Centrino maskine. Dens VGA-ram er dedikerede ram - dvs. den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som de fleste andre - bl.a. nogle af dem du har fundet!)
Personligt syntes jeg du skal gå efter en maskine med centrino teknologi. Mindre MHZ men samme ydelse som en større P4 - man kan grundlæggende sammenligne en Pentium M 1.3 (cpu´en i centrino) med en 2.2 GHz P4 i ydelse - 1.4 med en 2.4 - 1.5 med en 2.6 og 1.7 med en 2.8 GHz P4.
Deet du her skal lægge mærke til er ydelse kontra MHz - altså færre MHz men bedre ydelse - det vil igen sige mindre varmeudledning og dermed mindre køling - dermed en ret så støjsvag maskine

Der findes forskellige former for bærbare. De ting jeg finder vigtige ved en bærbar er vægt, keyboard, skærm, og generel ydelse. Nævnt i prioriteret rækkefølge. Men igen afhænger det af, hvad den skal bruges til. Hvis maskinen skal bruges i stedet for en stationær, vil man nok prioritere ydelse lidt højere end fx. vægten.
Køb helst en bærbar med separat ram til grafikkort, for uanset hvor meget ram du putter i maskinen, vil ydelsen aldrig være optimal.
Processoren skal hellere ikke være af typen Celeron eller AMD, de "æder" meget strøm.
Læg også mærke til hvor lange batteriet holder. Gå som minimum efter batterier der kan vare i 4-5 timer. Batteriet skal også helst være af mærket Lition.

Læs den køberguide og vend så tilbage hvis der er yderlige du ønsker belyst :-)

//Freehelp
Avatar billede eonix Nybegynder
18. juli 2004 - 13:09 #4
EEhh - jeg tænkte mere på argumenterne for at købe netop amitech, set i forhold til acer, asus, og mange mange andre - HVILKE ER BEST - jeg tvivler på det er amitech - LOL
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:13 #5
Farten på Athlon64 først for alvor sat op, når Microsoft frigiver den nye 64-bit
På dette tidspunkt vil alle de 32-bit computere, der er på markedet ikke kunne anvende denne Windows-version eller de programmer der kommer til denne Windows.

Athlon64 er derfor aktuel i flere år frem end computere med normale processorer.
Avatar billede eonix Nybegynder
18. juli 2004 - 13:14 #6
Ja netop - altså er det best at vente ?
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:14 #7
Beklager misforståelsen
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:16 #8
Ja, jeg ville vente lidt endnu.

Men dermed ikke sagt Amitech's maskine ikke er udemærket.

Men dyret vejer 6kg - så ikke en man bare lidt turer rundt med *G*
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:17 #9
Fik du svar nok her smider du bare et svar selv - markere dit navn i boksen til venstre og trykker acceptere :-)

//Freehelp
Avatar billede eonix Nybegynder
18. juli 2004 - 13:24 #10
hvad mener du så om acer røde  ferrari 3200 med 64 bit  128 mb 9700 grafikort..er det noget ....selv om batteritiden kun er på 2.5 timer
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 13:33 #11
Det er jo stadig 64bit :)

Udemærkedet maskine men dyr efter min mening.

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne ikke 64bit men en drømme maskine
Avatar billede g-p Nybegynder
18. juli 2004 - 17:34 #12
Næsten enig med freehelp Asus er godt, men jeg mener det ultimative nu er at få en centrino med Radeon 9700PRO 128MB, frem for det noget mindre Radeon 9600 og Radeon 9700 64MB.

Drømme maskine kunne være den her: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=398
Avatar billede freehelp Praktikant
21. juli 2004 - 10:09 #13
Har du brug for yderlige hjælp???
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:28 #14
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:38 #15
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:05 #16
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?
Avatar billede eonix Nybegynder
09. maj 2005 - 21:45 #17
Jeg fik købt mig en Acer Ferrari 3200lmi - Og damnit den er nice :) - Den kan bare det hele.

Tak for alt det support drenge - super :)

//EoniX
Avatar billede eonix Nybegynder
09. maj 2005 - 21:45 #18
Lukket