Avatar billede orsted Nybegynder
18. juli 2004 - 02:26 Der er 11 kommentarer

Er geninstallation nødvendig efter rar-fil og spil?

Hej

Jeg har haft besøg på min PC... Min kærestes dreng har været forbi og har indstalleret et spil der hedder Call of Duty i en piratudgave. Udover at den ved opstart brokker sig over at Winzip mangler i den nødvendige udgave er det ikke længere muligt at lave et virusscan med Norton Antivirus uden at Norton står af.

Jeg har prøvet med roll-back (4 dage - ældre er maskinen ikke) og det afhjalp kun det første problem.

Spørgsmålet er derfor i al sin enkelhed om det er nødvendigt at lave en re-installation af winxp professional (og alle mine programmer som jeg har bøvlet med at få lagt ind og indstillet rigtigt) eller om der er en bedre og frem for alt nemmere løsning... Jeg har en lækker dansk OEM-udgave af både XPpro og office, så der skal aktiveres og gøres en masse.

Hvis svaret er at det skal geninstalleres, hvordan gør jeg det så smartest? Jeg vil gerne have en stabil installation så - evt. med en partitionering af harddisken så programmer og styresystem kan adskilles hvis det er en god idé.

Bedste hilsner

Christian
PS: Og ja, jeg har lært lektien: Aldrig lade adminstratorprofilen stå åben uden password på...
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juli 2004 - 02:31 #1
Mon ikke lektien i højere grad skulle være: Drop piratkopierne?
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
18. juli 2004 - 02:39 #2
nej du skal nok bare reperer din version....
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
18. juli 2004 - 02:49 #3
du skal nok heller ikke bruge norton anti virus hvis du vil fjerne en virus

prøv avg anti virus    http://free.grisoft.com/freeweb.php
det er et meget godt anti virus program og det tager ikke mere end 10-30 min at scanne hele din pc....
Avatar billede orsted Nybegynder
18. juli 2004 - 03:01 #4
Hvordan sikrer jeg at alt er fjernet ved en reperation? Ved en reparetion er der jo stadig programfiler der efterlades, eller tager jeg fejl her?

Hvis et andet virusprogram viser ingen virus er problemet så løst så jeg slet ikke behøver at reperere?

Og til normality: Hvorfor beskylder du mig for at piratkopiere? Jeg har netop ikke piratkopieret. Som jeg skriver har der været en uinviteret gæst på min maskine, som så har installeret løs.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 03:26 #5
norton osv..??.. hvis man tror det virker, så virker det sikkert..???
man kan bruge software som >> http://camtech2000.net/Pages/DllOrphans.html
men det bedste, vil jeg men, er at installere xp, på en ny partition, og derefter pille de ting ud du skal bruge, for derefter at formatere drevet..
Og hvis du vil lave dualboot, så stikker du bare´xp cdén i, og laver en ny installetion !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 11:50 #6
Prøv at gå i fejlsikret tilstand, slå systemgendannelse fra, og scan med Norton Antivirus. Der er en rimelig chance for at det er et program/virus der starter automatisk sammen med windows der slå Norton ihjeld. Disse programmer startes ikke i fejlsikret tilstand.
Hvis den finder virus og får dem fjernet, kan du slå systemgendannelse til igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2004 - 12:19 #7
Hent og kør denne scanner, den æder det meste.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.
Følg så denne vejledning.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

aa 1234>>Kalder du det svar der kan bruges, eller prøver du bare at score billige point?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2004 - 12:57 #8
nu du skriver at installationen kun er 4 dage, så ville det nemmeste nok være at installere på ny, det kan gøres ved at du starter op fra din XP CD og vælger ny installation (fremfor reparer), så vælger du hvilken partion den skal installere på, der vælger du den oprindelige, den fortæller dig så at der ligger allerede et OS, og det ikke er tilrådeligt at installerede derpå, det ignorer du, og siger ok til at forsætte, du kan nu vælge at formatere partionen, og derefter vil den formatere og installationen gør igang.

Du kan også gøre som allerede foreslået vælge reparer, men som du selv er inde på, så fjerner dette ikke evt. program rester. (reparetion vælges istedet for ny installation, men ellers samme procedure som ovenstående)
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. juli 2004 - 13:32 #9
Avatar billede kristoff Nybegynder
19. juli 2004 - 20:53 #10
Du kan også prøve at gå ned i kør og skrive "regedit" selvfølgelig uden " tegnene.
så kommer du ind i registrærings databasen, gå op i rediger og så søg. søg efter call of duty og slet alt der er relateret til spillet. Det kan være farligt at rode i registrærings databasen, men hvis den aligevel er rimlig ødelagt er det vel forsøget værd.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:59 #11
Kunne man forvente noget feedback ?