Avatar billede okpixel Nybegynder
17. juli 2004 - 21:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

100% bred 100% høj, uden element resize

er det muligt at lave en flash movie der udfylder alt den plads et browser vindue har at byde på, uden at jeg behøver at resize selve mine elementer i movien ?

//okpixel
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. juli 2004 - 23:51 #1
Under publish settings kan du sætte flashen til at fylde 100% i både højde og bredde!

Vælg 'file'
vælg 'publish settings'
vælg fanebladet 'html'
sæt 'dimensions' til 'percent'
sørg for at width og height er sat til 100%
tryk på knappen 'publish'

Så skulle den være der (hvis det er det du mente)!

Bemærk at den strækker din film lige gyldigt hvilke dimensioner du sætter dit vindue i!
Avatar billede okpixel Nybegynder
18. juli 2004 - 12:44 #2
det skal kun være selve moviens størrelse der skal være 100%x100%. alle elementer i movien skal forblive den pixelsize jeg har sat. //okpixel
Avatar billede thulstrup Nybegynder
18. juli 2004 - 12:49 #3
For at forhindre at dine elementer scalere skal du placere nedenstående i din første frame:

Stage.scaleMode = "noScale";
Avatar billede okpixel Nybegynder
18. juli 2004 - 14:42 #4
så kan jeg ikke lave den 100%x100% :(
Avatar billede thulstrup Nybegynder
18. juli 2004 - 14:49 #5
Jo du kan så, du skal bare sætte width og height til 100% i din html.

Stage.scaleMode = "noScale" betyder bare at dine elementer ikke scaleres, det har ikke noget at gøre med størrelsen af din swf.
Avatar billede okpixel Nybegynder
18. juli 2004 - 15:07 #6
det er det jeg lige har .. ? prøver igen
Avatar billede okpixel Nybegynder
18. juli 2004 - 15:09 #7
ahhh...skulle bare lige gøre det 2 steder :)...

tnx

points ?

//okpixel
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2004 - 16:32 #8
Og så kan du med Stage.align = "TL" sørge for, at den aligner i top-left hjørne. Også alle andre kombinationer af top/middle/bottom og left/center/right afair.
Avatar billede barklund Nybegynder
20. juli 2004 - 19:29 #9
Hov, det skulle ikke have været et svar - det var jo lige så meget alexander's og cellb10ck's point. Skal vi dele, drenge?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. juli 2004 - 20:46 #10
Nej det er ligemeget - du gir' bare den næste øl!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
20. juli 2004 - 22:51 #11
Jep, jeg tilslutter mig også alexanders forslag.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
21. juli 2004 - 00:36 #12
http://www.wagenschenke.ch/
^^apropo øl (undskyld spam)
Avatar billede barklund Nybegynder
21. juli 2004 - 09:47 #13
Hehe, mind mig om det til næste dkmmug møde ;)