Avatar billede zenorph Nybegynder
17. juli 2004 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Identd / clones

Hejsa alle Eksperter, så blev det min tur til lidt hjælp!
Jeg har en lille server, hvorpå jeg kører en PsyBNC-server for Windows, Identd Ident Daemon v1.5 og har naturligvis trusts til 25 users.
---
*O* Settings: Enforcing ident: yes - trusted for 25 - 5 per user - expires in 359d 9h 58m 19s
---
Så vidt også godt nok alt sammen, MEN - når jeg opretter users får de naturligvis mit ident i deres HostMask f.eks. @Lasse.129.142.xxx.xxx.ip.tele2adsl.dk og problemet er så, at når jeg add'er den 6 til bounceren, så bliver alle G-lined pga. Clones - formoder stærkt det er denne fejl, som man kan læse på Quakenet's side: http://www.quakenet.org/faq/faq.php?c=128&f=201#201

Så er mit spørgsmål, hvad gør jeg for at det ikke sker?
Avatar billede quatrix Nybegynder
17. juli 2004 - 14:31 #1
Du kan ikke få en identd server der kan "spoofe" din user, så hvis du vil fjerne "~" på en psyBNC i windows kan du kun få f.eks bruger@* som vil være det eneste du kan bruge, ikke bruger1@*, bruger2@*, og bruger3@*.
Hvis du vil det skal du skifte til linux og en oidetnd :=)
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. juli 2004 - 01:21 #2
Var også hvad jeg selv var kommet frem til - desværre kan jeg ikke finde ud af at bruge Linux, men hva', man kan vel lære noget nyt så :-)
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. juli 2004 - 02:24 #3
Så er det vidst OK :)
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. juli 2004 - 02:26 #4
Kan ikke være anderledes - til alle andre - det kan bare ikke lade sig gøre at få noget som bare ligner oidentd til Windows - har prøvet en masse programmer, men desværre umuligt.
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
18. juli 2004 - 14:22 #5
Du skal nok overveje at fixe et par ting først. 1. fast ip 2.få lavet  din hostmask om til noget "normalt" (lorte.kage.dk)

du kan godt få trust osv til at virke men er din hostmask noget lort kan du glemme det
Avatar billede zyberdog Nybegynder
30. august 2004 - 19:05 #6
overrasket over at du har fået trust til den hostmask da generic hosts generelt ikke må få trust på quakenet...
Avatar billede zenorph Nybegynder
30. august 2004 - 19:25 #7
Ved det zyberdog, men når man kender en IRC-op, så er det ganske nemt :-)