Avatar billede sejindk Nybegynder
16. juli 2004 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP lukker ned efter 2 sek.

Efter desktop kommer frem går der kun 2 sek. (bogstaveligt talt) før at computeren restartes.
Jeg har chekket at cpu-køleren kører.  Jeg har prøvet at starte i Fejlsikret Tilstand og der kører den fint uden at lukke ned.

Kan dette være en lille irriterende virus? Det burde ikke kunne være en orm, da jeg har formateret pc'en for en måned siden og lukket alle huller hver gang Microsoft har fundet et. (Det er selvfølgelig ikke en sikkerhed i sig selv)

Jeg har desværre været så dum at lade vær med at installere antivirus.  Det skal også lige siges at den ikke kan komme på nettet i fejlfri tilstand da jeg kun har trådløs forbindelse (som vist ikke virker i fejlfri tilstand)

Er der nogen som kender noget til dette eller endnu bedre har en løsning?
Avatar billede goose Nybegynder
16. juli 2004 - 15:04 #1
Lyder som sasser virussen, den er nemlig kun aktiv når der er en internetforbindelse til rådighed.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;841720

/Goose
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. juli 2004 - 15:12 #2
Tillykke , det tegner til at du er en heldig indehaver af virus.

en vild gæt er at du har en virus...
men det kan sådan set også være varme problemmer.
hvis f.eks din blæser på cpu ikke kørrer ordentlig rundt , så vil din cpu hurtig blive varm , og så kan alt ske , f.eks rebootning

Mit gæt , er at du har en Sasser virus.
microsoft.com , har en fil som skulle kunne slå den ihjæl
sasser virus , finder huller i sikkerheden , og for et par dage siden , blev der udtalt at microsoft internet explorer er så fyldt med fejl og for nemt for hackere , orme osv at få adgang til din computer , at de frarådede folk overhovedet at bruge Microsoft internet explorer.
hvis din computer er inficeret af sasser virus , så her virusen åbnet for til computer, til internet.alle andre viruser vil derefter meget nemt kunne komme ind i din computer og lave endu mere skade.
ud over at åbne for din computer , så vil virusen bruge din computer til over nettet(internet også)at inficere andre. Dvs. din internet connection vil blive oversvømet met " hacker signaler ", din computer vil føles langsom og tung at arbejde med , da virusen bruger så meget af computeren den kan komme til at bruge , for at kunne smitte resten af verden...
Avatar billede sejindk Nybegynder
16. juli 2004 - 15:13 #3
Men med Sasser plejer man da at få den traditionelle 60 sek. countdown?

Her kommer der intet op og advarer.
Avatar billede goose Nybegynder
16. juli 2004 - 15:29 #4
Ikke nødvendig vis, det afhænger til dels af hvilken version af sasser der er tale om.
Jeg har selv haft en computer som godt kunne starte op hvis jeg tog mit netkabel til ADSL'en ud men så snart jeg havde netadgang stod den blot og genstartede kontstant hele tiden.

/Goose
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juli 2004 - 15:51 #5
Start op i fejlsikret med netværk, hent så denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.
Scan din PC, genstart og se om det ændrede noget, gjorde det ikke, så følg denne vejledning.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede sejindk Nybegynder
16. juli 2004 - 16:59 #6
I havde ret.  XP virkede fint da jeg tog wireless kortet ud.  Så jeg må lige have fjernet sasser den med bitdefenders removal tool.  Takker for hjælpen
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. juli 2004 - 02:03 #7
det er en virus....
det er en virus det højst lader din pc køre i CA.2 min....
du skal nok reformatere din pc eller kontakte microsoft  de kan helt sikkert hjælpe dig af med den....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2004 - 15:01 #8
Virker xp også fint hvis du sætter kortet i igen og blot slukker den trådløse router ?
Det lyder mere for mig som om der er en konflikt i windows, når det trådløse netkort skal connecte.