Avatar billede toften5 Nybegynder
15. juli 2004 - 20:39 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

windows XP firewall godt nok

hej jeg vil høre jeg har panda antivirus og så har jeg slåget firewall til i windows er jeg nok beskyttet nu. ???????
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2004 - 20:42 #1
Nej det er den ikke endnu, der er ganske mange ændringer til firewallen i SP 2 til XP der er lige på trapperne. Du bør mindst vente med at anvende denne firewall til efter SP 2 er udkommet, og måske heller ikke derefter, det kommer helt an på hvad der ændres
Avatar billede toften5 Nybegynder
15. juli 2004 - 20:43 #2
hvad er så bedst hvis jeg vil have en. må godt koste penge
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2004 - 20:44 #3
Problemet med XP firewall er at den kun håndtere indgående trafik og ikke udgående trafik, og det er faktisk det vigtigste. Det gør faktisk ikke så meget at en hacker kan komme ind, hvis han ikke kan komme ud, kan han jo ikke bruge sit hack till noget. F.eks. trojanske heste der er startet på din maskine, hvis ikke blive standset af XP's firewall, tundler der startes indefra vil gå igennem og den slags. Brug en firewall der også håndtere dette problem
Avatar billede svart Nybegynder
15. juli 2004 - 20:44 #4
jeg ville nok samtidig bruge en firewall fx zone alarm el lign.
udover dette ville jeg bruge webroot spy sweeper el. ad-Ad-aware og spywareGuard.

Du kan læse mere på http://www.spywarefri.dk/software.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2004 - 20:46 #5
Skal den være gratis så kik på Sygates fra www.sygate.com og har du ikke noget imod at betale så kik på den danske bitguard fra http://www.danwaresecurity.com/ denne firewall giver den bedste sikkerhed bland de personlige firewalls efter min mening
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2004 - 20:48 #6
Zonealarm bør du efter min mening undgå, ikke fordi den er dårlig, det er den ikke, men den er meget brugt, hvorfor det vil være den firewall hackerne har flest erfaringer med og hvor du lettest kan finde beskrivelser af hvordan den omgås
Avatar billede svart Nybegynder
15. juli 2004 - 20:51 #7
Ja den er også go, iøvrigt er alle de programmer som jeg har nævnt "gratis" måske en reg. men ikke mere.

Personligt bruger jeg norton antivirus og internet security samt webroot dog har jeg købt dem for ikke at få nogle problmer ;-) Og har intil nu ikke haft problemer med noget !.
Avatar billede svart Nybegynder
15. juli 2004 - 20:52 #8
intil = indtil ;0)
Avatar billede marzman Nybegynder
15. juli 2004 - 21:27 #9
sp2 lige på træpperne... tja.. hvis du siger at sep. er lige på træpperne såe... LÆS dog nyheder..!