Avatar billede scrambler Nybegynder
15. juli 2004 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Audio / usb front til kabinet

Jeg har et kabinet der ingen audio tilslutning i fronten har. Jeg købte et frontpanel til den, men stikket der skal tilsluttet connectoren er delt op så der er ét pr. connector ben. Problemet er at når jeg har tilsluttet frontpanelet, kommer der ingen lyd ud af stikkene på bagsiden. Jeg har haft tilsluttet et frontpanel der sidder forudmonteret i et andet kabinet hvor stikket er samlet. Når denne er tilsluttet, virker lyden både i fronten og på bagsiden. Jeg har forsøgt at finde et frontpanel hvor tilslutningen er samlet i ét stik til audio, men uden held. Er der nogen der kan give mig et navn på et sådant frontpanel eller evt. give et forslag til en løsning på problemet?

På forhånd tak.
Avatar billede marzman Nybegynder
15. juli 2004 - 19:04 #1
På nogle virker de samtidig og på andre ikke...

Måske kan man sætte det op i BIOS!!!
Avatar billede scrambler Nybegynder
15. juli 2004 - 19:35 #2
Som jeg skrev, virkede det når forbindelsen var via ét samlet stik, men ikke når det var via løse enkelt connectore - så det virker på det pågældende motherboard. Når der ikke er forbundet et frontpanel, skal der sidde to jumpere på som forbinder 2x2 pins. Det er formodentligt de to der skal være forbundet for at der kommer lyd fra bagsiden hvilket er forklaringen på det virker med ét samlet frem for enkeltstik.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2004 - 08:42 #3
Jeg har nu aldrig været ude for at tilslutningen af front audio frakobler audiostikkene på bagsiden.
Hvad er det for et bundkort, og hvordan er de løse stik mærket op ?
Avatar billede scrambler Nybegynder
16. juli 2004 - 13:00 #4
Bundkortet er et ASUS A7V600. Da jeg ikke sidder med PC'en her, kan jeg ikke lige huske opmærkningen, men så snart jeg får fat i PC'en igen skal jeg skrive det. Det skal nævnes at der kun er 5 enkeltstik mod de 9 pins der sidder på motherboardet så jeg går ud fra problemet er at 2 af de føromtalte ben der blev forbundet via jumpers ikke bliver det det via stikkene.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2004 - 20:23 #5
Hmm.. jeg har været ved at kigge på dem jeg har, og må give dig ret. De 2 der virker korrekt, altså hvor lyden bagud lukker ned når man sætter noget i fronten, har begge multistik med de 9 ben på. Desværre er begge fronte indbygget i kabinetterne så jeg kan ikke give dig et link til et løst panel. Jeg kan fortælle at det ene er et ACORP kabinet og det andet et ECS, men det er jo ikke til meget hjælp. Jeg leder lidt mere og vender tilbage hvis jeg med sikkerhed kan anbefale et der vil virke.
Avatar billede scrambler Nybegynder
28. juli 2004 - 08:36 #6
Det synes simpelthen ikke at være muligt at finde et sådant frontpanel. AOpen laver kablet til seperat køb, jeg har bare ikke kunnet finde det i DK.

Dog har jeg løst problemet på en knap så pæn måde. Til dem der skulle stå i samme situation en dag: Jeg har bare viklet en smule tynd ståltråd rundt om de 2*2 pins der skulle forbindes / kortsluttes. Da det er så tyndt (modsat en jumper), kan de stå stik stadig gå ned over benene på motherboardet og så er der lyd både i front og rear. Det eneste man skal være påpasselig med er at ståltråden sidder så den IKKE rører andet end de pins den skal og sidder ordentlig fast da det ellers hurtigt kan give ubehagelige effekter.

Men tak for hjælpen herinde. Tonnybrandt: hvis du lige gider smide et svar, kan jeg give dig nogle point for forslagene.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2004 - 21:24 #7
Ok, Storm P har ikke levet forgæves kan jeg se *s*
Smart løsning !