Avatar billede bkc Nybegynder
15. juli 2004 - 11:08 Der er 14 kommentarer

Kan ikke bruge genveje i microsoft internet explorer

Hej!

Jeg har problemer med, at bruge genveje (tror det er problemet, men jeg er ikke så skrap i brugen af computer). Jeg kan f.eks. ikke bruge vores netbank, jeg kan godt åbne bankens side, men når jeg så klikker på linien hvor der står: åben netbank, åbnes der godt nok en side, men den er blank, det eneste der står er for oven: microsoft internet explorer.
Det samme gælder ved alt andet, hvor der er en genvej, der kommer kun en blank side frem.
Håber I kan/vil prøve at hjælpe mig med problemet. På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Hanne V. Christensen
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. juli 2004 - 11:13 #1
Det lyder lidt for mig som om at du måske har windows XP. Der er nemlig ikke java klient med og så vil den gøre det du siger på mange netbanker da de bruge java.

Hvis du har Windows XP så installer den her: http://support.fvc.com/eng/download/files/msjavax86.exe

Prøv så igen og giv lyd.. :o)
Avatar billede bkc Nybegynder
15. juli 2004 - 11:47 #2
Tak for kommentaren. Ja jeg har windows xp, så jeg har lige prøvet, at installere det du foreslog. Der er dog det problem, at de har fået ny side, og da jeg ikke er skrap til dette, er jeg ikke sikker på, hvad jeg skal gøre når jeg kommer ind på deres nye side.

Vil du prøve, at hjælpe mig videre. Håber du forstår, hvad jeg mener.

Mvh
Hanne
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. juli 2004 - 11:49 #3
Først - virker det så lang at du kan se siderne nu? Er det selve netbanken du skal have hjælp til? Hvilken bank har du?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 11:49 #4
Prøv dette direkte download istedet:
http://www.nordea.dk/netbank/download/msjavx86.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 11:51 #5
dinkie >> Du skal nok lige have opdateret dine links. Den side du linker til er, som brugeren også siger, blevet lavet om, så linket er dødt.
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. juli 2004 - 11:52 #6
lol sorry ;o)
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. juli 2004 - 12:00 #7
tonnybrandt >> jeg bruger en Firefox browser lige for tiden, når man klikker på linket ser den ud til at DL' men ak nej snydt igen.. :o) Så skal vist lige vænne mig til at bruge den browser..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 12:11 #8
dinkie >> He he, man skal ikke tro på alt hvad man ser *s*
Men ellers er jeg helt enig i diagnosen, da bankerne bruger en del java til deres sider.
Avatar billede jb2003 Nybegynder
15. juli 2004 - 13:00 #9
Avatar billede bkc Nybegynder
15. juli 2004 - 14:46 #10
Jeg har nu prøvet, at downloade java fra bankens side, men det virker stadig ikke. Er det evt. noget som jeg skal ind og rette ved mine internet indstillinger?
Jeg har lige prøvet, at klikke på linien som jb2003 har foreslået, men der kommer også her kun en blank side frem, akkurat som ved de andre links.
Hvis I har andre gode forslag, høre jeg gerne fra jer.

Hanne
Avatar billede jb2003 Nybegynder
15. juli 2004 - 15:12 #11
Prøv: I menuen vælg tools/internet options på fanebaldet Advanced vælg restore default.
Jeg ved ikke om du bruger sidste nye Internet Explorer, hvis ikke prøv at hente/installerer den, kør windows update m.m.
Avatar billede bkc Nybegynder
27. juli 2004 - 15:01 #12
Hej igen!

Jeg har stadig problemer med mine genveje, så hvis der skulle sidde nogle med gode ideer til, hvordan jeg løser dem, høre jeg gerne fra jer.
Jeg kan f.eks. ikke bruge genvejen fra bankens hjemmeside, hvor der er en linie, hvor der står: start netbank. Så kommer der en blank side frem. Hvis jeg får en mail med en genvej, kan jeg heller ikke bruge den. Jeg er nødttil, at kopiere genvejen for at kunne bruge den.
Håber nogle kan hjælpe.

Mvh.
Hanne
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2004 - 21:34 #13
Prøv evt at geninstallere IE. Den fulde version kan downloades her :
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold
Avatar billede bkc Nybegynder
01. august 2004 - 11:32 #14
Hej.

Har prøvet, at geninstallere IE, men det virker ikke. Den kommer frem med at, siden kan ikke vises. Jeg er som sagt ikke nogen ørn til internet, så måske gør jeg noget forkert???
Hanne