Avatar billede rust10 Nybegynder
14. juli 2004 - 09:44 Der er 3 kommentarer

hvad skal slette med hijackthis?

hej allesammen

Jeg har problemer med en bærbar PC. Den bliver angreb af spyware igen og igen. Specielt iseerch toolbar og den henvisning den laver til en bestemt hjemmeside kommer igen. Er der nogle bestemte hjemmeside man skal holde sig fra for at undgå spyware?

Jeg har benyttet adware 6.0 og spybot til at fjerne den størstedelen af spyware. Jeg er nu nået til hijackthis, men er usikker på hvad der spyware og hvad der ikke er. Er der en der kan hjælpe?
her er logfilen:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:56:36, on 13-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\cusrvc.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\WolSerNT.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\WMRUNDLL.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\System32\dpmw32.exe
C:\WINDOWS\System32\NWTRAY.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\NALDESK.EXE
C:\Novell\GroupWise\Notify.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\AKF\ALFRED\ALFRED.exe
C:\Programmer\wincmd\WINCMD32.EXE
C:\PROGRA~1\TEXTPA~1\TEXTPAD.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\spyware programmer\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1C78AB3F-A857-482e-80C0-3A1E5238A565} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {85CBFDE0-B26B-4EE5-BD3C-4DE111DE763E} - C:\WINDOWS\System32\winnet.dll
O2 - BHO: (no name) - {8640E566-8812-4969-B31D-82BF7007D9BA} - C:\WINDOWS\System32\hpoegdf.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NDPS] C:\WINDOWS\System32\dpmw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NWTRAY] NWTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZENRC Tray Icon] C:\WINDOWS\System32\zentray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Application Explorer.lnk = C:\Programmer\Novell\ZENworks\NALDESK.EXE
O4 - Global Startup: GroupWise Notifikation.lnk = C:\Novell\GroupWise\Notify.exe
O4 - Global Startup: GroupWise Notify.lnk = C:\Novell\GroupWise\Notify.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &iSearch The Web - res://C:\WINDOWS\System32\toolbar.dll/SEARCH.HTML
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Novell delivered applications (HKLM)
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://housecall.trendmicro-europe.com/housecall/Xscan53.cab
O16 - DPF: {74FFE28D-2378-11D5-990C-006094235084} (IBM Access Support) - https://www.ibm.com/pc/support/access/sdccommon/download/IbmEgath.cab
O16 - DPF: {88D969C0-F192-11D4-A65F-0040963251E5} (XML DOM Document 4.0) - file://C:\WINDOWS\msxml4.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37965.2305902778
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. juli 2004 - 09:55 #1
Hej rust10. Lige dit spørgsmål kan jeg give dig præcise anvisninger på, men fik da lyst til at give dig mit råd som betyder at jeg INTET spyware m.v. har på min computer p.t.a. at jeg surfer på mange slags hjemmesider.
Har installeret spy sweeper, spywareblaster og ikke mindst IE-spyad som er uhyre effektiv. Programmerne fylder næsten ingenting på computeren.
Spywareguard, StartupMonitor og PopupPopper er andre som jeg har installeret og jeg oplever altså ikke de problemer mange andre gør m.h.t. ændringer af f.eks. startsider og hvad ved jeg. Disse oplysninger blot for at gøre computerlivet lettere for dig!! (kik i øvrigt for www.spywarefri.dk)
Held og lykke:)
Avatar billede resist Nybegynder
14. juli 2004 - 10:19 #2
Nu skal jeg kigge loggen igennem.
Avatar billede resist Nybegynder
14. juli 2004 - 10:41 #3
Hent det her program først:
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59

Efter download dobbeltklikkes på exe-filen og der klikkes på knappen: Desinfektion starten"
Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.
Herefter køres engang med CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering.

Hent CWShredder her:
http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip

Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast F3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide, at der ikke er flere filer at finde.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. NB. Gælder kun for dem som kører med Windows XP eller ME. Der er ikke systemgendannelse i Win98 samt Win2000. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome

R3 - URLSearchHook: (no name) - {1C78AB3F-A857-482e-80C0-3A1E5238A565} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {85CBFDE0-B26B-4EE5-BD3C-4DE111DE763E} - C:\WINDOWS\System32\winnet.dll
O2 - BHO: (no name) - {8640E566-8812-4969-B31D-82BF7007D9BA} - C:\WINDOWS\System32\hpoegdf.dll

O8 - Extra context menu item: &iSearch The Web - res://C:\WINDOWS\System32\toolbar.dll/SEARCH.HTML

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand - søg og slet:

C:\WINDOWS\System32\winnet.dll >>>> filen winnet.dll
C:\WINDOWS\System32\hpoegdf.dll >>>> filen hpoegdf.dll
C:\WINDOWS\System32\toolbar.dll/SEARCH.HTML >>>> filen toolbar.dll/SEARCH.HTML
C:\DOCUME~1\Bm\LOKALE~1\Temp\sp.html >>>> Tøm alt I mappen Temp

Kender du selv dette program?: C:\Programmer\AKF\ALFRED\ALFRED.exe – hvis ikke skal det også slettes fra fejlsikret tilstand.

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Genstart og kopier en ny log herind - tak.