Avatar billede reimers Nybegynder
14. juli 2004 - 09:35 Der er 1 løsning

Fjern deling af "Printers and Faxes" og "Scheduled Tasks"

Hej,

Jeg benytter WinXP og er tilsluttet et netværk. Når jeg ser på min egen computer under "My Network Places" fremstår det som om jeg deler to mapper:

- Printers and Faxes
- Scheduled Tasks

Hvordan fjerner jeg delingen af disse mapper - samtidig med jeg stadigvæk kan dele almindelige mapper?

I øjeblikket kan jeg også se hvilke "Scheduled Tasks", der er opsat på min computer (f.eks. Antivirus-scan). Kan andre også se disse tasks?
Avatar billede reimers Nybegynder
14. juli 2004 - 22:19 #1
Jeg fandt følgende løsning, der ser ud til at virke:

To remove scheduled tasks and printers from shared folder isn't relly
necessary to delete anything at all in the registry..  as EvilOverlord
say.Just change the parameters.
Start regedit and go to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr
entVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
Right  click on "{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}" (wich is the
scheduled task)
and and select "permissions".
Then select the users wich shouldn't have acces to it, and select
"advanced" .
Now all you have to do is select the options as you wish.. (denny or
allow) to change the acces to this file.
If u are not confident on what u are doing...export reg key first.And
create an "System restore" point.

Jeg ændrede permissions for både users og superusers til deny.