Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2004 - 20:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BODY onUnload funktion

Hvordan kører jeg en OnUnload funktion i body'en når det er en asp funktion
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2004 - 20:48 #1
altså ligesom <body onunload="test()">

Har prøvet med den ovenstående men virker ikke
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2004 - 21:00 #2
Løste det selv, men nu har jeg et andet problem:

Jeg har det her script:
<%

session("id") = session.sessionid
function On_Exit()
On_exitsql = "Delete from support where id = '" & session("id") &"'"
Conn.Execute On_exitSql
session.Abandon()
end function
Sql = "INSERT INTO support (ID, ichat) VALUES('" & session("id") & "','0')"
Conn.Execute Sql
%>
<html>
<head>
<title>Live Support</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<BODY OnUnload="<% On_Exit() %>">
dit id er <%= session("id") %>
</body>
</html>

hvor den gemmer session("id") i en database, men af en eller anden grund kører den on_exit i body onunload også.. selvom jeg ikke har forladt siden
Avatar billede kemoiq Nybegynder
15. juli 2004 - 10:10 #3
Hej T

Funktionen On_Exit() bliver altid udført når du har placeret den der, hvis du vil bruge OnUnload i body til at køre funktionen skal du lave en popup i stedet, men kan ikke betale sig.

Opret en fil der hedder "global.asa", hvor du har mulighed for at benytte dig af nedenstående funktioner som jeg tror vil løse dit problem

Global.asa
------------------------------------------
Sub Session_onStart()
  session("id") = session.sessionid
  Sql = "INSERT INTO support (ID, ichat) VALUES('" & session("id") & "','0')"
  Conn.Execute Sql
End Sub

Sub Session_onEnd()
  On_exitsql = "Delete from support where id = '" & session("id") &"'"
  Conn.Execute On_exitSql
End Sub
------------------------------------------

Og så lave et link til hvor session.Abandon() bliver udført, for at være sikker på at Session_onEnd() bliver kaldt.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:39 #4
Hmm Morten rigtig nok.. det snakker vi om imorgen.. så snupper jeg point og så giver jeg en Øl eller 2 imorgen