Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
13. juli 2004 - 18:50 Der er 10 kommentarer

IU og mg...en lille kemiker.

Er der en gemt en lille kemiker herinde som ved hvad 1200 IU er omregnet til mg, jeg snakker om vitamin E.

På forhånd tak

Jet-setterinden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2004 - 18:59 #1
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/uspdi/202598.html

"Vitamin E is available in various forms, including  d- or dl-alpha tocopheryl acetate, d- or dl-alpha tocopherol, and d- or dl-alpha tocopheryl acid succinate. In the past, the RDA for vitamin E have been expressed in Units. This term has been replaced by alpha tocopherol equivalents (alpha-TE) or milligrams (mg) of d-alpha tocopherol. One Unit is equivalent to 1 mg of dl-alpha tocopherol acetate or 0.6 mg d-alpha tocopherol. Most products available in stores continue to be labeled in Units."
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
13. juli 2004 - 19:12 #2
Erik..tusind tak, men øhmmm jeg er blondine *GG*...og kan desværre ikke se mig ud af det, men er kvik på mange andre områder *G*

Jet-setterinden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2004 - 19:17 #3
Jeg er nu heller ikke for kvik. Men antal mg afhænger tilsyneladende af hvilken
slags tocopherol der er tale om.
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
13. juli 2004 - 19:19 #4
I følge glasset Vitamin E (som dl-a-tocopherolacetat..74 mg.
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. juli 2004 - 19:39 #5
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
13. juli 2004 - 20:25 #6
Lyder sgu lidt vildt, hvis jeg skal spise 1200 IU om dagen...!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2004 - 20:33 #7
Det lyder som noget i retning af 100 gange anbefalet dagsdosis.

Hvem siger du skal have så meget?

Jeg ville ikke turde gøre noget i den retning uden at snakke med min læge.
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
13. juli 2004 - 20:50 #8
Det er i et fitnesscenter...hvor jeg skal starte på en cutte kur...!!! Der har jeg fået en vejledning jeg skal følge, og der står 1200 IU vitamin E.

hmmm...det er da vildt mange.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2004 - 20:57 #9
Check en glas med almindelige all-round vitaminpiller. Der står sikkert noget i retning af 10 mg.
Det var måske noget med en snak med lægen ;)
Avatar billede bms122 Nybegynder
13. juli 2004 - 21:38 #10
Kig på netdoktors side
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamine.htm
Nye undersøgelser viser at høje doser af vitamin E kan hæmme blodets evne til at koagulere(størkne). Det du taler om her er meget høje doser. Jeg ville ikke tage så meget uden at have talt med en læge. Husk også at bruger du acetylsalicylsyre(kodymagnyl) mod dine hovedpiner så tager du to ting der hæømmer blodets evne til at koagulerer.