Avatar billede bono Nybegynder
13. juli 2004 - 16:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af hjemmeside

Hejsa

Er der nogen som vil vurdere dette site, og evt komme med ris/ros der til ?

http://www.ribeklatreklub.dk
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. juli 2004 - 16:32 #1
enkel gående imod lidt kedelig side..

Du blander lidt for mange farver der ikke passer helt samme synes jeg.
Sørg for at benytte få farver (max 4)
Farverne på dine undersider skal matche forsidens... Under galleriet er der pludselig grøn tekst.
og det samme med skrifttyper/størrelser

Set med usabilitybriller, så er menupunkterne godt valgt.
Dog har du lidt med dine links i teksten. Fx. denne sætning: Spørgeskemaet finder du ved at trykke her.
der burde linket være på ordet spørgeskemaet. Når man scanner teksten igennem, så bliver det sværre at finde det med leder efter når du blot har markeret ordet her.

Jeg bryder mig personligt ikke om scroll på forsiden. Vil helst have lidt, men sigende information på denne side..
Fx. så kan jeg ikke se hvad en søgemenu fra google skal lave på din side..?
Det med at en side er optimeret til en bestemt skærmstørrelse bryder jeg mig heller ikke om. Det er heller ikke specielt brugervenligt. Især fordi rookies kan sidde og lede efter hvor man indstiller størrelsen, blot fordi der står at siden bedst ses sådan.

Lidt kritik, men det skal ses som konstruktiv kritik.
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 16:36 #2
Menuen er venstrestillet, så burde indholdet (mainframen) også være venstrestille og ikke centreret. Jeg syntes i den grad der mangler nogle farver (her mener jeg ikke en masse forskellige farver på teksten, men til menuen, topbanner, logo, osv.) og en sans-serif font (f.eks. verdana) i stedet for Times New Roman som brødtekst.

Hvorfor er der implementeret en Google søgemaskine på siden? Hvis man vil Google, så kender man adresse på Google, og det er ikke derfor man besøger ribeklatreklub.dk. Desuden vil du gerne have at folk bliver på din side i stedet for at sende dem direkte videre på fordsiden.

Jeg er ked af at sige jeg ikke bryder mig spor om siden, men når du lægger den ud her, så regner jeg med at du vil have en ærlig udmelding. :(

Mvh. le_bon
Avatar billede 2c Nybegynder
13. juli 2004 - 16:41 #3
Jeg syntes hjemmesider til kluber skal være så interaktive så muligt, så klubens medlemmer kan komme med en masse input til siden, uden først at sende det til dig. Det kunne være fedt med en mulighed for at uploade artikler og måske billeder. Det kunne sikkert også være sjovt hvis brugerne kunne oprette profiler af dem selv, hvor deres tlf nr og email måske stod, så en eventuelt træner altid ville kunne få fat i medlemerne. I profilen kunne en medlems fx skrive sine svage og stærke sider osv.

Det ser smart ud med dit applet login. Hvordan er det lavet ? Logger appleten på en database ?
Avatar billede bono Nybegynder
13. juli 2004 - 16:58 #4
le_bon >> problemet ligger lidt i javascriptet til menuen, og venstrestilling fremkommer kun i 1024x768 og ikke i 800x600. Er ved at kigge scriptet igennem så det vil blive centreret lige som teksten er det.

2c - jeg kan godt se hvor du vil - ville også gerne selv derhen - men problemet ligger i "skills" og dem mangler jeg. Og problemet er at skal andre gøre, så koster det penge, og klubben er lille, dvs lille økonomi. Hvad angår emails osv - så ligger det i den del I ikke har adgang til. Nej applet bruger ikke en database - kan ikke lige huske hvordan den er lavet, men det kan jeg finde ud af.

ellebaek >> fin kritik det kan bruges, og vil helt klart blive noget som jeg vil se en hel del nærmere på
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 17:35 #5
Du kunne også bare vælge at venstrestille indholdet. Det tror jeg næste ville give et bedre resultat. Det er hvad du helst vil, bare de er ens. ;o)
Avatar billede bono Nybegynder
13. juli 2004 - 19:51 #6
ellebaek >> kan du ikke lige tjekke op - og se om det er blevet bedre ??? ;-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. juli 2004 - 20:21 #7
Jo selvfølgelig... Men bliver desværre først i morgen..!
Avatar billede bono Nybegynder
13. juli 2004 - 20:27 #8
Det er bare helt i orden - Syntes det er rart at få set på sagerne med andre personers øjne
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. juli 2004 - 11:45 #9
det har helt sikkert hjulpet.
Du kan eventuelt også lave et link på ordet medlemsside i stedet for at lave den kursiv.
det er godt du har skåret ned på farverne i teksten, men du kunne måske gøre menuen lidt mere farverig..

Men lige en enkelt ting, så er din brødtekst på forsiden en type, mens den er en anden på om Ribe KK... Det skal helst være den samme.!
Avatar billede bono Nybegynder
14. juli 2004 - 12:14 #10
Okay det vil jeg lige prøve og kigge på - har desuden sat al tekst med lige margener nu - så det ikke ser så asymmetrisk ud...
Avatar billede bono Nybegynder
14. juli 2004 - 12:34 #11
Har nu rettet teksten til - grunden til, at det så anderledes ud var pga. størrelsen på de 2 brødtekster. Størrelsen skulle nu være ens.
Hvad angår farve på menuen, så har jeg prøvet at skifte den ud med andre, med det resultat at det så absolut forfærdeligt ud (nærmest som om man kørte med 8 bit farveopløsning).