Avatar billede grunker Nybegynder
13. juli 2004 - 13:11 Der er 7 kommentarer

Langsom fil flytning

Hej med jer alle

Jeg har et problem med mine maskiner (2) når jeg vil flytte filer fra den ene til den anden går det totalt langsomt den står bare der med beskeden "forbereder flyt" og det går den så i Ca. 45 Min.
Det er ikke til at holde ud, hvad er det den "forbereder" jeg vil jo bare flytte mine filer fra en til den anden. Der er sjovt nok ikke den samme vente tid når jeg gør det samme på den samme disk Fra folder x til folder y.
Kan nogen hjælpe

Grunker (Jesper)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. juli 2004 - 13:19 #1
Hvor mange filer flytter du ?
hvis der er mange tusind filer er windows meget "ineffektiv" hvis man bruger stifinderen.
Det kan muligvis også forsinkes af et antivirus program.
Avatar billede pimpz Nybegynder
13. juli 2004 - 13:20 #2
Hvilket media bruger du imellem dine maskiner ?
Hvilket netkort har du ?
Avatar billede grunker Nybegynder
13. juli 2004 - 13:30 #3
For at svare på begge spørsmål så:

Ja det er som reglen MANGE tusinde filer og mapper :-(
Jeg bruger 100 Mb ethernet via et Nyt Intel og et Nyt 3Com netkort og en 4 port switch.
I gennemsnit ligger jeg med en båndbrede på 27 Mb, jeg ved at det er langsomt og at det nok er min switch der ikke rigtigt kan følge med, men det er til at leve med mår bare der bliver flyttet filer.
Det der er noget skit er "vente" tiden inden denne flytning ghår igang det er noget der kan bringe mit p.. i kog, den skal bare flytte filer og mapper IKKE "forberede" noget som helst,
er der et alternativt program der er HURTIGERE eller kan man slå denne forberedelse fra ???`

Grunker (Jesper)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. juli 2004 - 13:34 #4
kopiering via en kommandoprompt er meget hurtigere og burde starte øjeblikkeligt.

f.eks: xcopy \\pc1\c\*.* c:\mappe /e

/e sørger for at undermapper kommer med

skriv: xcopy /?
for alle kommandoer
Avatar billede grunker Nybegynder
13. juli 2004 - 13:43 #5
Ja den kender jeg godt men der er mange hundrede lokationer på den ene maskine der skal samles i et katalog på den anden og så er det en FLYTNING "command move" der er tale om, så jeg orger ikke at side og banke i tastaturet i time vis.

Grunker (Jesper)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. juli 2004 - 13:51 #6
ok, det med de mange lokationer har jeg ikke lige en nem løsning til. men det er vel heller ikke "nemt" via stifinderen ? (det kræver vel mange klik med musen)
man kunne lave en .bat fil, med en kopi/flyt kommando for hver lokation.

jeg ved ikke hvor brugbar "move" kommandoen er i windows, men ellers kan man med Robocopy som følger med i windows ressource kittet (hvis du har det)
Avatar billede grunker Nybegynder
19. december 2004 - 02:49 #7
Nej det har ikke hjulpet at opgradere til xp og da filer og mapper og plaseringer heletiden er variable fra job til job ser det foreløbig ud til at det er stifinder :-((