Avatar billede hamlet Nybegynder
13. juli 2004 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DOM setattribute

Hvorfor virker det her ikke?

Jeg vil gerne sætte baggrundsfarven for en celle i en tabel ved hjælp af DOM-Javascriptet.

På forhånd tak.

<html>
<head>
<title>Sample code - Traversing an HTML Table with JavaScript and DOM Interfaces</title>
<script>
    function start() {
                mybody=document.getElementsByTagName("body").item(0);
                mytable=mybody.getElementsByTagName("table").item(0);
                mytablebody=mytable.getElementsByTagName("tbody").item(0);
                myrow=mytablebody.getElementsByTagName("tr").item(0);
                mycel=myrow.getElementsByTagName("td").item(0);
                mycel.setAttribute("width","100");
                mycel.setAttribute("align","right");
                mycel.setAttribute("bgcolor","red");
                myceltext=mycel.childNodes.item(0);
                currenttext=document.createTextNode(myceltext.data);
                mybody.appendChild(currenttext);
    }
</script>
</head>
<body onload="start()">
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td bgcolor="green">celle 1</td><td>celle 2</td>
</tr>
<tr>
<td>celle 3</td><td bgcolor="#0000FF">celle 4</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede webrex Nybegynder
13. juli 2004 - 10:17 #1
Måske kan du bruge noget her: ? http://cws-webservice.dk/css/dynamic-styles.shtml
Avatar billede hamlet Nybegynder
13. juli 2004 - 10:58 #2
Nej, det er ikke lige det jeg har brug for. Jeg vil gerne have ovenstående kode til at virke.

Men ellers tak. :)
Avatar billede roenving Novice
13. juli 2004 - 14:34 #3
Hrm, forklaringen kan jeg ikke give, men du kan jo prøve at kigge på dette, som virker både i IE og Mozilla ...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Sample code - Traversing an HTML Table with JavaScript and DOM Interfaces</title>
<script type="text/javascript">
    function start() {
                mybody=document.getElementsByTagName("body")[0];
                alert(mybody);
                mytable=mybody.getElementsByTagName("table")[0];
                mytablebody=mytable.getElementsByTagName("tbody")[0];
                myrow=mytablebody.getElementsByTagName("tr")[0];
                mycel=myrow.getElementsByTagName("td")[0];
                mycel.style.width = "100px";
                mycel.style.textAlign = "right";
                mycel.style.backgroundColor = "red";
                myceltext=mycel.childNodes[0];
                currenttext=document.createTextNode(myceltext.data);
                mybody.appendChild(currenttext);
    }
</script>
</head>
<body onload="start()">
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td bgcolor="green">celle 1</td><td>celle 2</td>
</tr>
<tr>
<td>celle 3</td><td bgcolor="#0000FF">celle 4</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede hamlet Nybegynder
13. juli 2004 - 23:01 #4
Tak igen roenving :)

Smid et svar.
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2004 - 13:51 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
16. juli 2004 - 04:32 #6
-- og tak for point ;~}