Avatar billede 2802 Nybegynder
13. juli 2004 - 00:14 Der er 10 kommentarer

Redigering af VOB i Premiere

Det er lykkedes mig at lave en VOB om til en AVI med TMPGENC.

Når jeg så vil redigere den i Premiere går det galt. Den medtager ikke lyden, og mine transitions virker ikke..

Jeg skal lige sige, at det klip jeg snakker om har jeg fået tilladelse til at redigere i...

..Hvem har et godt bud??
Avatar billede wickedd Juniormester
13. juli 2004 - 00:17 #1
Vob er jo et rip fra en DVD, så lyden skulle gerne ligge i en anden .vob fil for sig selv.
Avatar billede wickedd Juniormester
13. juli 2004 - 00:21 #2
Nej det skal den ikke, ved ikke hva fan jeg skriver ...
Men fordi Premiere ikke modtager lyden er sikkert fordi det er Ac3.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 00:27 #3
En anden måde at gribe det an på, kunne jo være at åbne .vob filen direkte i Premiere.

Start med at hente AviSynth, og installér det:
http://prdownloads.sourceforge.net/avisynth2/AviSynth_254.exe?download

AviSynth er et super stærk program, der gør det muligt at håndtere video som jeg har aldrig har set mage :-)

Måden man bruger det på, at at man laver en tekstfil (script) med informationer om ens video / lyd.

Lav en mappe med dine .vob filer.
I samme mappe laver du en tekstfil med filendelsen .avs (f.eks. video.avs)
Åbn tekstfilen med f.eks. NotePad, og skriv flg.:

DirectShowSource("C:\vob\VTS_01_01.Vob")
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 00:28 #4
Ups - ramte SEND knappen.... :-)

Stien til dine .vob filer du selvfølgelig rettet til.
Gem din .avs fil, og prøv så om ikke den kan åbnes i Premiere.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 00:33 #5
Hvis ikke den vil æde den, kan det være du mangler det rigtig filter.

Her kan du hente nogle DVD filtre som burde løses dette problem:
http://www.divx-digest.tv/nicky/all-filters.zip

Pak filen ud. Den vil indeholde en håndfuld .ax filer, som skal registreres i Windows før de virker.
Det gøres på flg. måde:
Start -> run.
skriv: Regsvr32.exe iviaudio.ax
Dette gøres med alle .ax filerne, og herefter burde det være muligt at åbne dine vob filer.
Avatar billede 2802 Nybegynder
13. juli 2004 - 20:40 #6
Tak for hjælpen..Der er dog ikke lykkedes at importere VOB-filerne.
Når jeg i Premiere vil import file finder den ingen filer i den mappe med VOB-filen og tekst-dokumentet..
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 20:49 #7
er det ikke fordi den kun leder efter en bestemt type filer ?
Avatar billede 2802 Nybegynder
13. juli 2004 - 21:00 #8
jo. Den skriver en liste med filer man kan vælge..
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 07:36 #9
Det burde da være muligt at vælge *.* ved filer ?
Jeg kender ikke Premiere så godt. '
Avatar billede bizty Nybegynder
14. juli 2004 - 14:47 #10
Jeg mener en gang at jeg har forsøgt at åbne en virkende .avs fil i Premiere uden held! Jeg forsøgte også med VirtualDub's frameserver, men uden held.