Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 16:31 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

"USB-enhed blev ikke genkendt"

Hej alle,
lad det være sagt med det samme: Jeg er ikke en ørn bag en computer.
Efter flere års ønske, fik jeg mig idag endelig en MP3-afspiller. Jeg puttede den tilhørende cd ind i drevet og den installerede (vist nok?) nogle programmer automatisk. Jeg læste mig så frem til at det fungerede vha. copy/paste til en mappe. Den mappe fandt jeg hurtigt og overførte derpå en enkelt sang.
Da det var gjort ville jeg overføre flere, men pludselig kunne den ikke genkende min USB-enhed mere? Og når jeg så på den "defekte" USB-enhed stod der under Enhedsstatus "Der er ikke installeret nogen driver til denne enhed! Jeg forsøgte så at opdatere dens driver, men det kunne den ikke da guiden "ikke kunne finde bedre software der passer bedre til hardwaren, end den der er installeret nu" -hmmm? Jeg forsøgte en masse siden hen uden held. Og derfor sidder jeg så her nu, og håber at i kan hjælpe mig? - jeg har fået en driver cd, med nogle filer på, som jeg ikke kan åbne. Der er .inf , .sys , .cat og .pdr - filer på cd'en, men jeg har ikke et program der kan afspille nogle af dem - desværre!

Lidt info:
MP3-afspilleren:
Foxda, FM6607 MP3 digital player 256 MB

Min PC:
2.67 Ghz
512 MB Ram
Win XP

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe

Mvh

Lars
Avatar billede joryje Nybegynder
12. juli 2004 - 16:34 #1
Sæt CD´en til din MP3-afspiller i drevet og lad computeren søge efter den bedste driver på CD-drevet.

/Jonas
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 16:44 #2
Det har jeg allerede prøvet, men problemet er jo at den siger at den bedst egnede driver allerede er installeret? .. Det er ret underligt, for første gang fungerede det jo!
Der er også 2 "spor" nu, det ene fungerer fint, mens det andet som tidl. skrevet ikke kan genkendes/ikke har en driver? (hjælper ikke at opdatere)! Det hjælper desværre ikke at deaktivere spor 2.
Avatar billede belle Nybegynder
12. juli 2004 - 17:22 #3
afinstaller driveren. genstart maskinen. installer driveren igen. genstart igen og set så mp3 spilleren i...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 17:47 #4
prøv at kigge lidt, og hent det fix..O)
http://www.usbman.com/USB%202%20News.htm
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 18:00 #5
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 18:12 #6
Jeg vil gerne starte med at takke for jeres hjælp, men desværre virker det stadig ikke :-(.
Jeg har 2 spørgsmål
1) Chipset? Hvad er det!
2) Det link du giver, har du det med dansk? Jeg kan nemlig ikke installere den givne driver da det ikke er samme sprog - siger min PC.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 18:18 #7
fik du læst lidt på siden..?.. tit er løsningen at man henter sp1, hos micrsoft.
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp

Hent dette program, det kan fortælle dig hvilket chipset -->http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

der er skkert også driver links til chipset-producenten.

Og derefter kan du hente en driver hos producenten..
Hvis SIS > http://www3.sis.com/support/driver/file/usbdetect.exe
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 18:19 #8
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 19:35 #9
Det var SIS og jeg gjorde som du sagde, men atter engang uden held.
Jeg har 3 USB-porte, alle med samme resultat!
En nærmere beskrivelse af hvad jeg gør, og hvad der sker:

Når jeg tilslutter MP3-afspilleren popper der en advarsel op "USB-enhed blev ikke godkendt. En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, fungerer ike korrekt, og genkendes ikke af windows. Klik på denne meddelse for at få hjælp til at løse problemet" ... Jeg trykker.... Et lille vindue popper op. "En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, virker ikke korrekt, og genkendes ikke af windows"
Så er der nærmest en tråd, som i et debatforum:
-USB Root Hub
  - Ledig port
  - Ukendt enhed(markeret med fed, som tegn på at den ikke fungerer korrekt)

Jeg dobbeltklikker på "Ukendt enhed" og "Egenskaber på ukendt enhed" popper op.
Enhedstype: USB-controllere
Producent: (Standard USB-værtscontroller)
Placering: Placering 0 (USB Device)

Enhedsstatus:
Der er ikke installeret nogen drivere til denne enhed.

Klik på Fejlfinding for at starte fejlfindingen, hvis der er problemer med enheden.

Brug af enheden: "Brug denne enhed (aktiver)

Så skifter jeg fra "Generelt" til "Driver"
Driverproducent: Windows
Dato for driver: 01-07-2001
Driverversion: 5.1.2600.0
Digital underskriver: Microsoft Windows XP Publisher

Så kan man trykke på forskellige ting, bla. "Driverdetaljer".. Når jeg gør det popper et vindue med følgende besked op "Ingen driverfiler kræves eller er blevet indlæst til denne enhed"
Vælger jeg "Opdater driver" kender i allerede resultatet "Guiden kan ikke finde bedre software der passer bedre til hardwaren, end den der er installeret nu"
"Annuller opdatering" så begynder den at snakke om fejlfinding ;o)
"Fjern driver" - fjerner driveren (Advanceret).. Det har jeg så gjort et par gange uden held :-)

Håber at der er en eller anden derude som sidder med en løsning?
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 20:10 #10
Okay nu bliver jeg snart hys.. Så kiggede jeg på MP3-afspillerens hjemmeside og fandt min model.. Og se hvad jeg fandt "No driver installation required (except Windows 98)".. Hvad kan der så være galt :S
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 20:21 #11
microsoft sp1, hvis du kører xp, eller en update af chipset..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 20:29 #12
du skal lige huske el. prøve at fjerne alle usb-controllerne i enhedshåndtering, og få windows til at finde dem selv, efter en genstart.
læs linket.. http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20Tips%20and%20Tricks.htm
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 21:01 #13
Det virker NADA :-(.. Jeg tror at fejlen ligger i at jeg ikke kan installere driveren(den der hørte med på cd'en) til MP3-afspilleren.. Er der ikke nogle programmer der kan hjælpe mig med de s... .inf , .sys , .cat og .pdr - filer?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 21:31 #14
Er du nu sikker på din mp3-afspiller virker, kan du prøve den på en anden pc.?
Har du ellers problemer med usb-enheder.?
Avatar billede joryje Nybegynder
12. juli 2004 - 21:35 #15
Er du sikker på at der ikke er sket det samme, som er beskrevet i dette spørgsmål?
http://www.eksperten.dk/spm/518691

/Jonas
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 21:44 #16
Hej alle,
jeg fik en IT-ven over for at se på det. I løbet af 7 min virkede den sgu. I må ikke spørge mig om, hvad han gjorde, men det virkede i hvertfald.
I skal begge 2 have tusind tak for jeres hjælp :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 21:55 #17
du kan jo lige få ham, til at skrive hvad han har gjort.. mere til andre bruger, i fremtiden..O)

Men pyha, den ikke var brændt af..O)
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 21:57 #18
;o) - heldigvis
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 22:01 #19
men gi´ pointe til din ven så..*G*

Nej, husk at lukke..O).. ved at acceptere efter at have markeret et navn.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2004 - 23:05 #20
Tak.O)
Avatar billede lars_s Nybegynder
12. juli 2004 - 23:33 #21
Selv tak :-).. Og igen, tak for hjælpen :)