Avatar billede friiseksperten Nybegynder
12. juli 2004 - 15:24 Der er 2 kommentarer

CMS: Typo3/Mambo/eZ publish?

Jeg har brug for en Open Source CMS applikation, og ifølge min foreløbige research ser det ud til at valget skal stå mellem eZ publish, Mamboserver og Typo3.
Applikationen skal kunne køre på mit b-one webhotel og være let at gå til. Jeg skal med applikationen håndtere et forholdvis begrænset site, så ifølge det jeg har kunnet læse har de alle de tilstrækkelige funktionaliteter.
Jeg har ingen erfaring med CMS, hvorfor brugervenligheden (særligt ifm. at komme i gang) har top prioritet.
Har nogen erfaringer med en eller flere af systemerne? Fungerer de på de faciliteter, som b-one stiller til rådighed?
Andre kommentarer?
Avatar billede leif Seniormester
12. juli 2004 - 15:31 #1
Typo3 ville jeg ikke vælge, den kan efter min mening hurtigt blive meget tung at danse med allered i designfasen.

De 2 andre kender jeg ikke helt endnu !
Avatar billede rexdegn Nybegynder
18. juli 2004 - 18:54 #2
Vælg mambo! Det virker og er under fortsat udarbejdelse. Det er let at designe templates og så er der i det hele taget vildt mange muligheder i systemet. Du skal dog bruge en safepathmode add-in med b-one men det er ikke så svært. Ellers sig til så skal jeg hælpe.