Avatar billede aorta Nybegynder
12. juli 2004 - 00:12 Der er 11 kommentarer

Software til kalenderplanlægning

Jeg søger noget software til planlægning af 3-4 rådgiveres arbejde. Skal være let overskueligt og have dansk brugerflade. Skal helst have en fælles kalender funktion hvor man har et overblik og kan booke aftalerne f.eks en mdr. frem i tiden til de næste besøg.

Håber på hjælp.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. juli 2004 - 09:42 #1
http://www.simplesoftware.dk/log/modules/core/files/uploads/S_D4.0_Produktbeskrivelse.pdf
http://www.simplesoftware.dk/default.asp?sub=4&id=4&lang=1
tjah... simple_day lyder til at være et godt alternativ... men mener dog supporten på det er stoppet.. men tør ikke sige det med sikkerhed.. du kan da prøve at se på det...
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2004 - 12:00 #2
Kan du bruge noget mere simpelt - og med dansk sprog - er 4-bruger versionen af Your Time måske en mulighed. Og ganske billig.

Find den her og download evt. proveversion for at få et kik
www.ossoft.dk
Avatar billede kloster Nybegynder
27. juni 2005 - 17:25 #3
Supporten på Simple_Day er der altid og det fungerer fremragende. Du kan hente en demo på www.simpleday.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juni 2005 - 23:34 #4
Ouh, ouh -  - "få mere tid med Simple_Day." - (Og færre penge)  :)
"Priser fra kun kr. 4.200,- excl. moms."
Men tak for tippet.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. juni 2005 - 08:30 #5
He he, intet er gratis... eller næsten da.. men om ikke andet har du så fundet noget der kunne bruges eller har du lavet noget selv???
Avatar billede larsenbal Nybegynder
12. februar 2007 - 10:00 #6
Dette svar,er godtnok i denne tråd, noget gammel, men jeg er ny bruger her!
Men mit spørgsmål er relevant i dag.

Jeg har i mange år, med flere pc'er og diverse styresystemer, brugt YT med stor glæde, da den er lynhurtig i sin søgning i de mange kontaktpersoner jeg har lagt ind og der er i dag, med den opdatering der ligger på www.ossoft.dk mulighed for op til 90 brugere i et netværk.
Samtidig er de udskriftsmuligheder der er i programmet, temmelig omfattende og jeg har brugt alle muligheder temmeligt meget.
Det var rosen.

Problem i dag:
Jeg er gået over til Vista på denne maskine - og dén kunne absolut ikke finde ud af at bruge min tidligere version af YT. Altså... Alle data tabt... eller hvad?
Jeg hentede på ossoft versionen igen, med dens opdatering - og SÅ ville VISTA da godt klare dét problem for mig, ved en nyinstallation et andet sted end der hvor jeg havde den gamle version. Men... den nye version der virker, er selvfølgelig jomfruelig tom for alle mine data!

Har nogen af jeg et indblik i hvilke af de datafiler jeg har i den gamle version fra Xp'en, der kan overflyttes til den nye version?
Jeg kan ikke spørge ossoft, da deres annoncerede emailadresse er uvirksom.
Men venlig hilsen
Jan
Avatar billede halifax Nybegynder
12. februar 2007 - 15:30 #7
larsenbal - Velkommen på Eksperten.dk. Vil først sige du kunne have oprettet et nyt spørgsmål istedet for at spørge i et bestående. Med lad os nu se om jeg kan hjælpe.

Yout Time har en lidt besynderlig måde at installere på, idet den downloadede fil blot er en selvudpakkende .exe-fil, som selv foreslår en mappe at pakke sig ud i, men den kan overskrives med et andet mappenavn, mener jeg at kunne huske. Det er godt nok længe siden jeg har prøvet sidst.

Heldigvis har du alle data liggende i den mappe, hvor tidl. version af YT ligger. De skal bruges og flyttes over i mappen med ny version af YT.

Sæt førzt Stifinder til at se detaljer om alle filer.
1. Klik Funktioner > Mappeindstillinger, faneblad Vis og fjern hak ud for Skjul filtypenavne for kendte filtyper. Klik Anvend og OK.
2. Klik dernæst Vis > Detaljer

Nu skal der flyttes filer. Nogle foretrækker metoden Kopier og Sæt ind. Jeg foretrækker at have to vinduer af Stifinder åbne og bruge træk og slip.

Den ene stifinder sættes på mappen med gl. YT. Den anden på mappen med ny version af YT. Flyt alle filer fra gl. mappe til den ny med disse UNDTAGELSER

yt.exe
yt.hlp
yt.ini
uninstall.exe
uninstall.ini

Sig Ja til at overskrive eksisterende (tomme) filer i den ny mappe. De fleste af de filer som skal flyttes hedder .dat og .inx til efternavn.

Start den ny YT (dbl.klik yt.exe) og se om der er der det hele, det skulle det gerne være.
Gå op under Rediger og lav Sikkerhedskopi af alle data.  :-)

Når du har kørt nogle dage og alt er ok, kan du manuelt slette den gamle mappe med YT.

Du burde kunne bruge Ole Sørensens email fra hans hjemmeside os@ossoft.dk

Avatar billede larsenbal Nybegynder
14. februar 2007 - 21:27 #8
Tak for dit fyldestgørende svar. Ikke noget at være i tvivl om. Herligt.
Jan
....omkring mail til OS - Fik en Mailer Demon tilbage.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. februar 2007 - 15:18 #9
Jan, fik du YT til at køre med alle dine tidligere data-filer?

Hvis ja og du vil give lidt point for hjælpen bør du oprette nyt spørgsmål med overskriften Point til halifax og under teksten skriver du en reference til dette spørgsmål (kopier adressen herfra ind i nyt spørgsmål).
Så laver jeg et svar der, som du bagefter skal akceptere og derved lukes skørgsmålet. Kun den som har oprettet et spørgsmål kan give point og lukke det. Du kan således ikke give mig point her i en andens spørgsmål.

Prøv at se under punktet Info for oven og læs Regler.

Avatar billede larsenbal Nybegynder
15. februar 2007 - 15:50 #10
Jamen, jeg er slet ikke kommet så langt endnu.
Jeg skal NOK komme tilbage - og ja... Skal du have point, får du da dem ;-)

I øvrigt, syntes jeg det er noget mystisk noget I har gang i her!
Nå, jeg kan vel vænne mig til det!

Hilsen
Jan
Avatar billede halifax Nybegynder
05. december 2007 - 15:57 #11
Hej Jan - Det er efterhånden et gammel spørgsmål, og du er ikke vendt tilbage endnu. Tager det som udtryk for at du forlængst har fået det til at virke, men blot har glemt spørgsmålet her.

Du kan afslutte og lukke spørgsmålet ved at markere mit navn og klikke Akceptér.  -  Glædelig jul.