Avatar billede nitte Nybegynder
11. juli 2004 - 23:45 Der er 16 kommentarer

Hvilket grafikkort ?

Skal til og have nyt grafikkort, det skal bruges til warcraft, world of warcraft, cs osv. Har overvejet geforce fx men hvilket ? Og er der andre der er bedre egnet til disse spil, skal helst passer til world of warcraft og warcraft, og det skal helt ikke være alt for dyrt.

min com. vis det har betydning
soltek bundkort
512 ddr
1700 mhz. amd
Avatar billede nitte Nybegynder
12. juli 2004 - 00:06 #1
Har haft kigget lidt på den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72130 Hvad siger i til den ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:12 #2
Jeg kender kravene til Warcraft og CS og de er rimeligt lave.
Jeg vil synes at det her er et kup til prisen. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13560
Ti4200 er rigtigt gode grafikkort og løber nemt fra fx5200. Ganske vist er der kun 64 mb ram på kortet, men alternativet er et 128 mb palit daytona ti4200 til knap 700 kr og det vil jeg ikke anbefale. Der er for mange der har problemer med det kort.
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
12. juli 2004 - 00:27 #3
Club-3D GeForce FX 5900XT er efter min mening der man får mest ydelse for pengene.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494
Bare et kig på bedømmelserne på edbpriser siger vel næsten det hele (ved godt de bedømmelser ofteste er noget pis) men der er dog rigtig mange bedømmelser og alle positive :)
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 07:50 #4
Godmorgen

Tonny har 100% ret!

Et geforce 4 ti4200 yder mere end 5600 i de nuværende spil (dx 8.1 og derunder), men i kommende spil og dem der er lige på trapperne (dx9) er 5600 bedst.

Var det mig der skulle tage et i dag ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494

Til mindre penge vil jeg sige det sådan
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20472

Dertil skal det siges at Palit ikke er super kvalitet.

Men et ti4200 som tonny er indepå er alt nok til dine krav :))

//Freehelp
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
12. juli 2004 - 14:47 #5
Kan se mange har haft problemer med deres Palit ti4200 - jeg har haft min i ca. 2 år og jeg har ingen problemer haft overhovedet. Hvis det er blæseren der begynder at støje kan man jo eventuelt skifte den.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 14:49 #6
Har selv to på andet år der også virker - men har også mistet 5 :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 14:55 #7
freehelp >> Jeg mindes et andet spørgsmål, hvor en tidligere bruger også udtalte noget lignende mht Palit Daytona. Jeg bad vedkommende om at kigge ind i et spørgsmål hvor spørgsmålet netop drejede sig om et sådant kort. ER du den bruger ?

(Sorry for spam)
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 14:56 #8
Kunne tænkes :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 14:59 #9
He he, rart at se dig igen *s*
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 15:01 #10
troede du gennemskuede min karma til dig :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 15:06 #11
Den havde jeg slet ikke set, men du har ret. Så havde jeg vidst det med det samme. Velkommen tilbage :)
Avatar billede nitte Nybegynder
16. juli 2004 - 22:22 #12
Hvis jeg nu skal bruge det til world of warcraft, hvad vil så være rigtig godt at bruge  ? Til en fornuftig pris.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2004 - 23:31 #13
Tjaa.. kravene til spillet er ikke høje, så jeg vil stadig anbefale det 64 mb GF4 TI4200 kort jeg lagde link til tidligere.
Her er kravene:
http://wow.ogaming.com/faq/11.php
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:22 #14
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:33 #15
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 13:57 #16
Tiden er vist moden til lidt feedback eller en afslutning på spørgsmålet??