Avatar billede afflictor Nybegynder
11. juli 2004 - 22:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

random reset?

Hej,

Har lidt problemer med en computer. Det er en 1 GHz AMD med Win XP pro SP1, nyeste opdateringer. Efter ca. 30 min genstarter computeren, og bliver ved med at gøre det efter de 30 min, med lidt forskellige intervaller omkring 1-5 min. Det er ikke CPUen der er for varm. Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede 3xm Nybegynder
11. juli 2004 - 23:01 #1
uha.. spændende. min gør det samme.

=)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 23:25 #2
Det skulle vel aldrig være en eller anden virus??? En virus som er sat til at skulle genstarte på et bestemt tidspunkt eller efter en bestemt commando som du har givet computeren? Prøv bare for en sikkerheds skyld at lave en virus scan for eksempel en online virus scan. Og tag et drev af gangen hvis du har flere af dem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 23:45 #3
Prøv lige at pille siden af dit kabinet og kør uden et stykke tid og se om det hjælper. Symptomerne lyder som varmeproblemer.
Avatar billede afflictor Nybegynder
12. juli 2004 - 00:16 #4
Hej,

Den ene side af kabinettet er taget af. Jeg har netop foretaget en virusscan (TrendMicro). Der var ikke virus. Der opstår gerne problemer som at internet explorer udfører ulovlig handling, programmer fryser og så rebooter maskinen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:20 #5
Prøv at downloade everest:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Den kan bl.a. fortælle dig hvad temperaturer er de forskellige steder i pc'en. Kig i programmet under pc | sensor
Avatar billede afflictor Nybegynder
12. juli 2004 - 00:25 #6
Hmm har jeg gjort nu aux 23-24 C, IBM harddisk 40 C..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:27 #7
Hmm.. det er ikke varmt, snarere tværtimod.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:28 #8
Prøv evt at køre en test af dine ram:
http://www.memtest86.com
Avatar billede afflictor Nybegynder
12. juli 2004 - 00:29 #9
Nu arbejder computeren ikke rigtig når jeg er her.. Så er der et program der kan belaste comptueren lidt imens man holder øje med temp?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:30 #10
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:31 #11
Direkte link til ovennævnte cpu burn in tool:
http://users.bigpond.net.au/cpuburn/downloads/CPU_burn-in.zip
Avatar billede afflictor Nybegynder
12. juli 2004 - 01:02 #12
Så fandt vi vidst fejlen.. 251.171 fejl i rammene. Så er spørgsmålet, er der software der kan fixe det, eller skal der nye ram i, og hvis sidste.. hvor finder jeg ud af hvad det er for nogle ram? :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 01:07 #13
Fint, bare vi fandt fejlen *s*
Du burde kunne se det i everest under pc | opsummering
Men jeg er næsten 100 % overbevist om at det er 100 mhz sdram.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 01:10 #14
Og ellers står det mere detaljeret under motherboard | SPD
Kig efter:
Hukommelsestype og
Hukommelses hastighed

Jeg tillader mig at lægge dette som et svar *s*
Avatar billede afflictor Nybegynder
12. juli 2004 - 01:10 #15
Det eneste der står er 256 MB SD ram.. ikke hvor mange MHZ de er..
Avatar billede afflictor Nybegynder
12. juli 2004 - 01:11 #16
1000 Tak for hjælpen mester :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 01:15 #17
Velbekomme.
Det er også lidt ligegyldigt, da du alligevel skal ud og købe 133 mhz Sdram. Det er bagud kompatibelt og vil blot gå ned og køre 100 mhz når din cpu kører med 100 mhz FSB.

Takker for point :-)