Avatar billede wacked Nybegynder
11. juli 2004 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til opsætning af PHP NUKE ?

Hejsa alle sammen jeg mangler en der vil ofre et kvarter elelr hvor meget det nu tager til at guide mig igennem en php nuke installation igennem. jeg har overført alle filer til webserveren, men mangler at lave om i nogle indstillinger... det er PHP NUKE 7.0 der skal installeres.

Jeg håber virkeligt i kan hjælpe :) skal have det community op at køre :D
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 16:16 #1
Hvorhenne opstår dit problem?
Avatar billede wacked Nybegynder
11. juli 2004 - 17:57 #2
det er ikke et problem, udover at jeg ikke fatter installationen , skal have en til at hjælpe mig med at installere den , når den først kører kan jeg fint styre det selv det er jeg sikker på, men har prøvet en million versioner og prøvet at installere den flere steder, men det driller hver gang...

håber en af jer kan hjælpe
Avatar billede vipez Nybegynder
11. juli 2004 - 22:59 #3
jeg gav op på phpNuke og brugte e107 CMS istedet. Meget nemmere. Men hvis du har et eksisterende phpBB forum kan jeg anbefale phpBB2-Plus v.1.3
Avatar billede googolplex Novice
12. juli 2004 - 09:40 #4
Har du overvejet andre muligheder end PHPnuke ?

Jeg vil personligt anbefale at kigge på:

http://www.cmsmatrix.org/
http://opensourcecms.com/

Her kan du teste en lang række CMS :)

PHPnuke er et ekstremt dårligt valg hvis du spørger mig!

Håber det er i orden at jeg fraråder dig at bruge PHPnuke og kigge andre steder i stedet :)
Avatar billede sostack Nybegynder
12. juli 2004 - 14:22 #5
Installation af PHPNUKE:
1) Pak alle filerne ud i den mappe hvor du vil have dem liggende.

2) Opret en ny database i mysql med navnet nuke:

    I phpmyadmin: opret ny database
    I prompt: mysqladmin create nuke

3) Opret tabellerne i nuke.sql filen:

    I phpmyadmin:
    åbn filen nuke.sql i undermappen sql hvor du pakkede filerne ud
    kopier indholdet (det hele) ind i det øverste textarea under fanen SQL.
    klik på udfør.

    I prompt:
    mysql nuke < nuke.sql

4) Nu skal du redigere "config.php" for at sætte mysql-server navnet, brugernavnet
    og passwordet til de rigtige værdier.

5) Åbn siden http://din_adresse/phpnuke_dir/html/admin.php og tilføj en "super bruger".

Det er det hele, nu kan man oprette sig som bruger på http://din_adresse/phpnuke_dir/html/
Avatar billede newbies Nybegynder
17. juli 2004 - 19:34 #6
kig evt på http://phunuke.org under How-to, det hele er vis forklaret der + mere til.
Har du stadig problem kan du maile mig på moloch@sexmagnet.com, hjælper dig gerne med at sætte PHPnuke op og modificer den !
Avatar billede wacked Nybegynder
29. august 2004 - 19:43 #7
jeg har valgt et andet system kaldet php-fusion der er langt bedre og nemmere at sætte op , men tak for de gode svar