Avatar billede svinggaard Nybegynder
11. juli 2004 - 14:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Colorimeter til

Hej med jer
Er der nogle der kan fortælle mig, hvor man kan købe et Colorimeter til kalibrering af min skærm?

Og evt. hvilke prisleje sådan et apparat ligger i?

Kan det overhoved betale sig selv at købe et eller kan det betale sig at leje det?

På forhånd tak

Svinggaard
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2004 - 14:36 #1
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2004 - 14:37 #2
har du prøvet at kalibrere den med Adobe Gamma der installeres sammen med f.eks. Adobe Photoshop.
Adobe Gamma lægger sig i kontrolpanelet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2004 - 14:45 #3
førhen kunne man downloade et Nokia testbillede, det kan man ikke mere.

er du interesseret kan jeg maile den til dig.
Avatar billede svinggaard Nybegynder
11. juli 2004 - 14:56 #4
Jeg har kalibreret min skærm med Adobe Gamma og nu ønsker jeg så en lidt mere professionel kalibrering af min skærm - til det skal jeg bruge et colorimeter og så ville jeg gerne vide om det kan betale sig at købe et eller om man bare kan leje et....
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2004 - 16:42 #5
jeg kender godt et colorimeter, men jeg tror også at det er rimeligt dyrt.

kender du ikke et grafisk trykkeri, de må kunne fortælle dig om en ca. pris.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2004 - 23:09 #6
Her kan du købe nogle prof. colorimetere: http://www.colormanagement.dk/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2004 - 23:12 #7
Eks:

Monaco EZcolor
BasICColor colorimeter

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2004 - 23:14 #8
Software til farvestyring: http://www.praxisoft.com

/per
Avatar billede svinggaard Nybegynder
12. juli 2004 - 11:40 #9
Perfekt, hoejrup
Lige det jeg havde brug for....
Nu kan jeg snart se hvad jeg laver :-)

Smid et svar, hoejrup, så ligger der 40 til dig.

Tak for hjælpen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2004 - 15:22 #10
Velbekommen! ;-)

/per