Avatar billede ibos Nybegynder
22. februar 2001 - 14:46 Der er 6 kommentarer

css/Frontpage/navigationsbar

Jeg vil afløse mit frame-set med en CSS lavet navigationsbar, som alt skal være \"øverst\". Den skal gerne ligge fast og ikke rulle med. Er der nogen der har forslag til en enkel løsning. Jeg kan arbejde med CSS med farver og formater og alt det kunstneriske. Men kan ikke finde en enkel løsning på en navigationsbar, som også skal indeholde links til eksterne sites. Hjælp
Avatar billede rit Nybegynder
22. februar 2001 - 21:31 #1
Hvis navigationsbar skal ligge fast - så er man da \"frame-afhægig\" - eller hvad ?
Avatar billede ibos Nybegynder
23. februar 2001 - 08:49 #2
Jo, det kan godt være at en CSS udarbejdede navigationsbar alt ruller med. Er der nogen der ved det?
Men hvis man fx indsætter en \"placeringsboks\" hvordan angiver man så hvordan links skal vises? ved rammer er der jo en boks der fx fortæller at det skal være i nyt vindue eller samme ramme?
Avatar billede proboss Nybegynder
24. februar 2001 - 22:23 #3
kan du ikke lægge siden op så vi kan se den
Avatar billede ibos Nybegynder
26. februar 2001 - 08:29 #4
Jo, på denne side vil jeg gerne ændre den øverste menuramme til en menubar lavet med CSS og den skal altid være \"øverst\"
www.ibos.dk
Avatar billede proboss Nybegynder
04. marts 2001 - 23:10 #5
rit har nok ret du bliver nok nød til at bruge frames hvis det skal kunne lade sig gøre
Avatar billede ibos Nybegynder
05. marts 2001 - 07:28 #6
Jeg har i weekenden læst Særen Storm Hansens javaScrips for webmasterere. Løsningen på være et script, som på hver side skriver en \"menubar\"