Avatar billede martin_maage Nybegynder
11. juli 2004 - 12:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

explorer går ned når jeg søger i windows

Hey.

Jeg har et kæmpe problem, mit windows xp går ned hver gang jeg søger efter filer og det er ret irreterende. Jeg har prøvet at søge på google uden held og formateringer hjælper heller ikke :( jeg har prøvet en masse. Så nu prøver jeg at spørge her på eksperten i håb om at i kan hjælpe.
Fejlen kommer når windows er installeret normalt, og selv når windows er blevet fuldt opdateret - fra windows update. Problemet opstår både på min laptop og på min stationære - og jeg føler sgu jeg er blevet forbandet med en tankeoverført virus eller noget :(
Avatar billede arlet Juniormester
11. juli 2004 - 12:59 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
11. juli 2004 - 12:59 #2
Så kan vi se om det er snavs, du har på computeren
Avatar billede martin_maage Nybegynder
11. juli 2004 - 13:29 #3
Det skal også siges at jeg har scannet min computer adskillige gange med mcafee internet security 6.0 fuldt opdateret og med ad-aware plus med den nyeste opdatering. man har ikke lige prøve hijackthis
Avatar billede martin_maage Nybegynder
11. juli 2004 - 13:32 #4
Der er ikke noget snavs på min computer og fejlen opstår allerede efter installationen af windows, dvs. computeren har kun været i kontakt med en windows xp cd
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 13:40 #5
Det er nu en god ide alligevel lige at lægge en hijackthis log. Om ikke andet så for at få bekræftet at der ikke er noget i den.

Det kunne jo være at begge computere var inficeret med en virus som angriber via netværket og i så fald vil de 2 computere jo stå og inficere hinanden hele tiden.

Har du kørt bundkorts drivere ind fra cdrom'en som hører til bundkortet ?
Avatar billede martin_maage Nybegynder
11. juli 2004 - 15:50 #6
Min laptop bruger genetablerings cd'er og man kunne fint søge i starten, men efter 2 genetableringer virker det ikke mere. Og jeg bruger de bundkorts drivere som følger med på den cd som lå i pakken.

-----------------------------------------
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:51:07, on 11-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\WINDOWS\System32\TPWRTRAY.EXE
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-programmer\TFncKy.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\WINDOWS\System32\TFNF5.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Mco\Mcov23b.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\WINDOWS\System32\WISPTIS.EXE
C:\Documents and Settings\Admin\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.newz.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.msgplus.net/regset.htm
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: McAfee Privacy Service - {cc4b2ee5-4803-11d7-8a38-00b0d0c6b814} - C:\Programmer\McAfee\McAfee Privacy Service\GDIEHELP.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] 000StTHK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TFncKy] TFncKy.exe /Type 20
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] "C:\Programmer\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TouchED] C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe /SU
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFTray] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McRegWiz] C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\McRegWiz.exe /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Memory and CPU Observer 2.3 Personal (Beta).lnk = C:\Programmer\Mco\Mcov23b.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Privacy Bar (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38140.6079976852
O16 - DPF: {BDD2F926-8158-4F62-9E0D-B3B75FD1F07F} (McObjectFactory Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/McMySec/en-us/1,0,0,2/mcmysec.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DE22A7AB-A739-4C58-AD52-21F9CD6306B7} (CTAdjust Class) - http://download.microsoft.com/download/7/E/6/7E6A8567-DFE4-4624-87C3-163549BE2704/clearadj.cab
Avatar billede arlet Juniormester
11. juli 2004 - 16:04 #7
Loggen ser fin ud.

klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler
Avatar billede martin_maage Nybegynder
11. juli 2004 - 16:36 #8
men hvad nu hvis jeg sidder på en laptop, der har jeg kun nogle træls genetablerings cd'er (Norton ghost image) ?
Avatar billede martin_maage Nybegynder
13. juli 2004 - 00:10 #9
Har selv fundet årsagen nu, det sker åbenbart pga. mcafee :S var ellers lige blevet så glad for det. skiftede fra norton fordi det gjorde at jeg ikke kunne installere nye programmer og sløvede min computer og internet meget ned
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 00:36 #10
Altid noget at du fandt årsagen og fik det fixet *s*
Du fandt selv løsningen, så det vil være helt iorden at tage pointene tilbage.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 00:42 #11
Du kan lukke spørgsmålet ved at markere dit navn nede til venstre og trykke accepter