Avatar billede ulriklolk Nybegynder
11. juli 2004 - 11:52 Der er 6 kommentarer

Overfør lokale bruger til domain men behold instillinger.

Jeg er ved at få oprettet et domain. I den forbindelse vil jeg gerne have meldt de lokale bruger ind i domainet. Men de skal beholde deres indstillinger på deres computer. Samtidig ønsker jeg bagefter at ændre deres brugernavn. Hvordan gør jeg?
Avatar billede maf01 Nybegynder
11. juli 2004 - 12:09 #1
Nemmest måde.. er at du i c:\document and settings.. gør flg.
Kopier mappen default user. (hvis ikke du kan se den, skal du slå visning af skjulte mappe til.) Dernæst sletter du alt i denne default usermappe.
Köpier indholdet af den brugermappe du ønsker at beholde over i default user mappen.
Når de så logger på domainet første gang bliver deres brugerprofil identisk med den lokale de havde..
For en god ordens skyld skal du efter de har logget på maskinen første gang slette indholdet af default mappen og kopiere Copy of default User ned i denne..
Med hensyn til ændring af brugernavn, skal du sørge for at installere Windows Resource Kit og bruger Usermanager til at vedligeholde dine brugere...
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
11. juli 2004 - 13:47 #2
kan det passe at mappen (default user) er tom? + Når jeg logger første gang kan jeg ikke ændrer brugernavn når man logger på første gang?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 22:21 #3
Det som maf01 skriver må være på klientcpérne? og burde kunnne bruges.
En anden metode ville være at flytte indholdet fra deres gamle lokale brugerprofil over i den nye brugernavn.domain  profil. f.x. med et script.

en tredie metode ville være at tilføje de programmer til pcérne via group policy efter brugerne er oprettet . se i group policy - software. Den er ret besværlig hvis brugerne har mange forskellige programmer - men nem hvis du kan overføre samme setup til alle eller et par grupper/ouér
Avatar billede maf01 Nybegynder
11. juli 2004 - 22:53 #4
Ja.. det er naturligvis på klientpc jeg henviser min vejledning til.
Ulrik.. Hvilkes styresystemer kører de på.. De burde ikke være tomme.. (er de alle det ? ) Hvis de er.. er det mindre væsentligt.. Det du skal have at arbejde med.. er at du får hældt brugernes profil over i denne.. Så den nu har et indhold..

Du siger at du ikke kan ændre brugernavn første gang du logger på ??.. det er stadig på klientpc niveau du mener ??.. For det første kan det næsten kun være fordi du som den nye bruger ikke har admin rettigheder lokalt på pc..  For det næste er det jo heller ikke på klientpc. du skal foretage din brugernavns ændring.. Dette SKAL og kan kun ske på domænet..

Dannyboyd andre to metoder er fine nok.. Men kan skabe problemer som han selv nævner.. Det vil afhænge meget af hvad du selv har mod på at tilrette og rode med.

Håber dette er fyldelstgørende nok for dig.. :-)
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
12. juli 2004 - 21:02 #5
Tak for svarene. Jeg fandt en default user.windows, hvor indholdet var i.
Problemmet med at ændre brugernavn er at de gl. lokale bruger skal ind i domainet, men deres navngivning vil ikke stemme overens med fremtidig standard.

Øverste metode virker fint.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. juli 2004 - 18:18 #6
ok- så er jeg tilbage fra ferie-  så lader det til at maf01 havde løsningen kan jeg forstå?