Avatar billede ibwca Nybegynder
10. juli 2004 - 10:42 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan jeg ikke sende en *.exe fil

Jeg prøver at sende en codec til en af mine venner med microsoftoutlook blokere og siger at jeg ikke må sende exe filer  jeg køre xp office 2000
Avatar billede ibwca Nybegynder
10. juli 2004 - 10:43 #1
jeg har prøvet at sætte til sikkerhed lav men den gå til bage på høj
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
10. juli 2004 - 10:46 #2
Outlook er sikkert "bange" for at det er en virus du sender...

Prøv at omdøbe filens efternavn - så kan modtager altid omdøbe tilbage....
Avatar billede espersen Novice
10. juli 2004 - 10:49 #3
Zip den evt. ?

(håber ikke det er en codec-pakke du er ved at sende - Codecpakker kan ødelægge mere end det gaver...)
Avatar billede buddy45 Juniormester
10. juli 2004 - 10:49 #4
Outlook blokerer for en række filtyper som kan være skadelige.
Vil du ændre disse indstillinger, skal det gøres i registreringsdatabasen efter følgende foreskrift:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290497
Avatar billede espersen Novice
10. juli 2004 - 10:56 #5
send din ven dette link ; http://www.eksperten.dk/spm/518369 - der er med 99% sikkerhed de codecs han skal bruge...
Avatar billede buddy45 Juniormester
10. juli 2004 - 11:10 #6
Trods espersen's advarsel (jeg har selv dårlig erfaring med NIMO) er et godt alternativ Gordian Knot Codec pack 1.6, som kan hentes på www.doom9.org under Download. Jeg selv og flere bekendte bruger den. Den installere alle de, i espersen's henvisning, nævnte codecs plus lidt mere.
Avatar billede espersen Novice
10. juli 2004 - 11:12 #7
;-) Nimo har kostet mig + flere andre en reinstallering af XP...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2004 - 11:20 #8
Har faktisk også en ikke særlig god erfaring med Nimo :)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. juli 2004 - 11:39 #9
Jeg vil ikke blande mig i om filen skal sendes eller ej....
Modtageren gøre følgende i outlook: Funktioner-->Indstillinger-->sikkerhed Der skal han under virusbeskyttelse fravælge punktet Tillad ikke at vedhæftede filer der.....
Avatar billede espersen Novice
10. juli 2004 - 11:41 #10
s kjaer ; er det ikke løsningen så vennen kan modtage ?

han kan jo ikke sende den ...
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 12:00 #11
Problem:
Du kan ikke sende .exe-filer, da det er en sikkerhedsindstilling i Outlook. Det er også helt fint, som det er.

Løsning:
1: Pak den ind i en .RAR eller .ZIP-fil (ARA kan bedst anbefales).
2: Omdøb filen fra en .exe til et eller andet pladder. Ligegyldigt hvad. Bare modtageren af filen ved, at han skal tilbagedøbe filen til en .exe-fil, så virker filen igen.  :-)

Mere hokus-pokus er der ikke i det.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 12:02 #12
...lige en tilføjelse: Lad være med at lave om på dine sikkerhedsindstilinger i Outlook, da de netop BESKYTTER dig mod virus og andet modbydeligt.
Men benyt den fremgangsmåde som jeg skrev til dig, og du kan nemt sende .exe og andre "skadelige" filtyper via Outlook.  :-)
Avatar billede ibwca Nybegynder
10. juli 2004 - 16:00 #13
jeg prøvede at  ZIP`ppe den og det lykkedes at komme af med mailèn så det er ikke fordi at i andre ikke er gode men det er jo det råd jeg følger og få førstden få point
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 18:44 #14
ibwca:
Tak for points.

Jeg havde også skrevet løsning med at pakke filen ned, som den første løsning, da det giver den største fordel: Både at Outlook accepterer filen, og at filen også kommer til at fylde lidt mindre.
Alternativt kan man bare omdøbe filen, for at "snyde" Outlook.

Men stadig:
Husk nu på IKKE at lave om på dine sikkerhedsindstilinger i Outlook, vel?  ;-)