Avatar billede ronni112 Nybegynder
10. juli 2004 - 01:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Overfører filer til bærbar

Jeg har en stationær computer der skal skrottes!
Men jeg har over 1 GB mails, et par GG billeder OSV som jeg gerne vil have over på min bærbare computer.
Hvordan kan jeg nemmest gøre dette?

Kan jeg bruge et alm netværkskabel (via mit netkort)?
Altså bare sætte et netværkskabel fra den stationærer og over til den bærbare?

Eller hvordan kan jeg nemmest gøre dette? Og nej, jeg har ikke en lille og fiks ekstern harddisk til USB :)
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. juli 2004 - 01:34 #1
Ja. Del dine filer på den stationære, brug et netkabel (krydkabel hvis det er direkte fra stationær til bærbar) og hent så dine filer over på bærbaren.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
10. juli 2004 - 01:43 #2
Jeg kan ik bare bruge et alm netværkskabel mellem stationær og bærbar? Direkte?
Avatar billede jphansen Nybegynder
10. juli 2004 - 02:31 #3
Ronni122 - ved ikke om dit sidste indlæg var et nej eller ikke, men det er ikke noget problem, at forbinde to computere sammen.

Kræver en krydskabel (næste altid rød).

Sæt de to computere sammen, og højreklik på c: drevet på dem begge. Vælg del og sæt flugeben i del mapper og filer o.s.v.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
10. juli 2004 - 11:45 #4
Jeg har ingen krydskabel - Men jeg har et alm netværkskabel. Kan jeg ikke bruge sådan en?
Eller er det eneste mulighed et krydskabel?
Avatar billede ronni112 Nybegynder
10. juli 2004 - 12:40 #5
Anyways

Har lige været inde i byen og købe et krydskabel :-)

Takker for hjælpen