Avatar billede ppurup Nybegynder
10. juli 2004 - 00:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Links i foretrukne vil ikke slettes

Jeg har gendannet en Compaq-computer den til den oprindelige opsætning, og har nu efterhånden fået slettet alt det ubrugelige ragelse Compaq installerer som standard.

Dog er der to links i 'Foretrukne' som gendannes efter hver reboot.
De hedder 'Hjemme hos Compaq' og 'Presario Hjælp'.
Hvordan kan jeg få slettet dem permanent uden at de gandannes hver gang? (Jeg kører med Windows98)
Avatar billede ppurup Nybegynder
10. juli 2004 - 01:10 #1
Jeg tror jeg har fundet årsagen i registreringsdatabsen
Under HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Internet Explorer > Toolbar > Links ligger der to binære kaldet "1" & "2".

Værdierne er en forfærdelig masse tal, men jeg kan også se linkenes navn og URL.

Er det sikkert uden videre at slette disse?
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 01:31 #2
et bud:
har ikke en Compaq-computer og ved ikke hvad de har lavet af fiksfakserier men hvis du nu expotere de pågældene filer først (så du har en backup) må det jo så komme an på en prøve ?
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. juli 2004 - 01:33 #3
Nu er det vel ikke fordi der køres et script under hver genstart, som gendanner dem?
Avatar billede ppurup Nybegynder
10. juli 2004 - 01:39 #4
Hamderpolle >>
Kan man finde ud af om der kører et script som gendanner dem?
Har du nogen ideer om hvor/hvad det kunne være.
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. juli 2004 - 01:45 #5
prøv og kør msconfig og se hvad du kan finde af ting og sager..
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 01:54 #6
denne upstarts manager "Autostart Viewer" (freeware 51kb) viser en 40-50 upstarter i komputeren,hvis du ikke ka finde någet med msconfig
http://www.diamondcs.com.au/index.php?page=asviewer
Avatar billede ppurup Nybegynder
24. december 2004 - 14:00 #7
Lukker!
Jeg kasserer computeren og rører aldrig Compaq igen.