Avatar billede ppurup Nybegynder
08. juli 2004 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Geninstallering af Windows 98

Jeg har et større problem.
Da jeg kørte scandisk fra windows genstartede processen hele tiden fordi et program blev ved med at skrive til harddisken. For at forhindre dette kørte jeg så scandisk fra fejlsikret tilstand. Men midt i scanningen gav windows en masse fejl oveni hinanden og jeg blev nødt til at genstarte.

Problemet er så at windows herefter på en eller anden mystisk vis har slette vmm32.vxd og defor kan jeg ikke starte windows hverken på normal vis eller i fejlsikret tilstand.

Jeg forsøgte at gendanne den oprindelige opsætning af Computeren med den medfølgende Compaq Quick Recovery CD. Men den siger ugyldig drevangivelse og stopper så. Herefter ville jeg forsøge at geninstallere Windows 98 med en normal Windows CD, men nu kan computeren ikke finde nogen af de to CD-rom drev.

Hvordan kan jeg geninstallere Windows 98 når jeg ikke kan få adgang til CD-rom drevet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 16:18 #1
Her er lidt om fejlen du får:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q194679

Forsøger du at boote på windows 98 cdrom'en og det kan den ikke ?
Det kan tænkes at cd'en blot skal gøres ren for at den virker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 16:28 #2
En anden ting du kan prøve er at downloade en windows 98 bootdiskette fra internettet og se om det giver adgang til at installere.
Du kan bruge google og søge efter f.eks
bootdisk download 98

(jeg må ikke linke direkte)

Du starter på disketten og kan så se om dit cdromdrev får et drevbogstav, f.eks e:
For at starte installationen fyrer du så disse kommandoer af:
e:
install
og installationen skulle så gå igang.
Avatar billede ppurup Nybegynder
08. juli 2004 - 16:54 #3
Tak for svaret.
Jeg har allerede været inde på den side fra microsoft du nævner.
Jeg kan ikke finde Vmm32.vdx når jeg søger på harddisken via DOS som der står beskrevet.

Jeg har prøvet at boote computeren med en Win98 startdiskette jeg lavede for et par uger siden. Uanset om jeg booter med CD-Rom support eller uden siger den at den mangler Vmm32.vxd og kan ikke starte Windows. Jeg kan heller ikke se at CD-Rom drevene tildeles nogen drevbogstaver. Er der en DOS-command der viser alle drev på computeren? Fdisk viser kun de to partitioner på harddisken.
Avatar billede ppurup Nybegynder
08. juli 2004 - 18:08 #4
Problemet er løst.
Jeg fik hjælp af en ven og det ver temmelig kompliceret.
Tonnybrandt kan du ikke lige lægge noget ind som et svar. Jeg vil gerne give dig pointene for din hjælp?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juli 2004 - 18:31 #5
Ok svaret kommer her. Godt du fik den lavet :)