Avatar billede chrisb Nybegynder
08. juli 2004 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exchange og TDCs SMTP`?

Hvordan får jeg min Exchange2003 til at bruge TDCs SMTP.mail.dk og ikke dens egen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2004 - 12:01 #1
Om du kan få exchange til at virke som en klient der sender via TDC's smtp server, ved jeg ikke, men det er da heller ikke nødvendigt.

Du opsætter klienterne (f.eks. outlook eller outlook express) til at hente mail fra din exchange server via pop3, og til at sende via TDC's SMTP server. Dette udgør intet problem, svar adressen kan stadig sagtens være din exchange server.
Avatar billede chrisb Nybegynder
08. juli 2004 - 12:49 #2
Ikke helt, for hvis jeg bruger Webinterfacet, eller logget på med Outlook (exchange) så angiver man jo ingen SMTP, så bruger den jo Exchange egen SMTP, og det kan den jo ikke få lov til af TDC..
Avatar billede jb2003 Nybegynder
08. juli 2004 - 13:10 #3
Du kan jo sætte din mailconnector i exchange 2003 til at pege på: pasmtp.tele.dk (som er en smtp der står ved TDC. Så burde du kunne sende via SMTP
Avatar billede mr.d Nybegynder
09. juli 2004 - 22:54 #4
Du skal bare forwarde til en smart host, det settes op i Exchange (ESM)
På den måde sender Exchange serveren alt post til TDC´s SMTP server og de kommer ud til modtageren.
Avatar billede mr.d Nybegynder
12. juli 2004 - 09:19 #5
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede chrisb Nybegynder
23. februar 2005 - 15:01 #6
Nå ikke...
Avatar billede chrisb Nybegynder
23. februar 2005 - 15:01 #7
Lukket
Avatar billede mr.d Nybegynder
23. februar 2005 - 15:03 #8
Nå ikke hvad ??