Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
08. juli 2004 - 11:22 Der er 7 kommentarer

Access gemmer html tegn frem for tegnet 'i sig selv'

Hej Experts

Har en lille lækker polsk database jeg sidder og roder med. Brugerne af denne registere sig med navn, email etc. Har dog lige opdaget at når brugerne anvender polske tegn, bliver disse konverteret til HTML tegn idet de gemmes i Access.

problemet er så at når man bagefter skal logge ind, er det jo forskel på Biernaś og Biernaś.

Bærer Access skylden for dette, eller er det mine html/asp sider? Hvad kan der gøres for at komme det til livs.

Sitet ligger forresten på en dansk server.

Mvh rebel_penguin
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
08. juli 2004 - 11:24 #1
Hehe tydeligvis har eksperten også disse problemer, anyways er det famøse ś tegn, et s med slange over.

rebel_penguin
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2004 - 11:52 #2
I would think that the problem is in your ASP. Isnt it possible to set the character set being used? Maybe you have a better chance of getting an answer to this in ASP category!
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2004 - 12:59 #3
you should close this question now. If you palce an answer and accept it, you get your points back :o)
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
08. juli 2004 - 13:34 #4
Maybe you simply have caught me in the act of trying to play on 2 horses at the same time - :) I have just posted the same question under asp since I am unsure wheter this is a asp or access related problem.

Thanks for your help so far

regards rebel_penguin
Avatar billede overchord Nybegynder
08. juli 2004 - 14:31 #5
Proev evt at lave en replace i dine brugernavne hvor du fremfor at bruge &#347 benytter char(347)
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
12. juli 2004 - 16:05 #6
Ok, men der er ikke en måde hvor man kan tvinge access til at lave replace af sig selv ?

Ellers bliver jeg nød til at lave en replace hver gang folk opretter sig :(

venlig hilsen

rebel_penguin
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2004 - 17:37 #7
The best place to do the replace is in your ASP/HTML page before it gets to the database. Access can NOT do it for you!