Avatar billede aake Nybegynder
08. juli 2004 - 10:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Bærbar - AMD64 vs. Centrino?

Hej alle.

Jeg står og skal købe ny bærbar og havde faktisk lagt mig fast på den her http://shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550289 model: 550326 (nr. 6 fra toppen) svare næsten til en vega pro z7.

Men efter hånden har jeg læst mere og mere om de nye AMD64. Så spørgsmålet er om jeg skal vælge der her http://www.amitech.dk/  fra Amitech i stedet?

Den skal bruges til studie arbejde og så evt. spil. Vil gerne have en der også er god om nogle år.. så fremtiden betyder også en del for valget.

På forhånd tak.

Aake
Avatar billede aake Nybegynder
08. juli 2004 - 10:33 #1
Og kan det forresten være rigtigt at Amitech´s er den eneste AMD 64 bærbar på markede?

Aake
Avatar billede madsen_g Nybegynder
08. juli 2004 - 17:29 #2
har du set på http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=N4530A/DK/0/0&goto=productinfo&mainfunc=link& - det er hvad jeg regner med at købe snarest..... der man får mest for pengene :)
Avatar billede aake Nybegynder
08. juli 2004 - 17:47 #3
Den er sq også nice. Men kender du et andet sted man kan købe den hvor man går lov at smide noget mere i den? altså konfigurere den lidt mere...

Tak for hjælpen...

Aake
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 08:24 #4
AMD 64 er den eneste på markedet pt med 64 bit's teknologi.

Hvis du læser denne http://www.ebruger.dk/artikler/artikel.asp?artikelID=35 vil du være godt rustet.

Efter min mening da jeg har testet den er at den er en ganske nice maskine. Dog ikke den jeg selv ville tage pt.

Skal du have en til spil - skal du have et af de store kort fra ATI. Det store 9600 er nok - men du skal i dag også få et 9700. Fremtiden lover at vi snart kan skifte VGA chippen på maskinen - men lad os nu se :-)

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N

Faktisk samme maskine - men mit valg er og bliver Asus 6800 :-)

Har testet utallige af 6800 modellen - og ikke en har fejlet.

Her er den med 9700 http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne
Avatar billede aake Nybegynder
09. juli 2004 - 13:51 #5
Tak for svaret. Men hvad synes du om den madsen g har linket til? der får man jo mere fro pengene, som han skriver.

Den SHG jeg aelv har linket til, er da den samme som Vega pro Z7 ik? bare billigere...
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 14:00 #6
Kender kun den madsen linker til og den har jeg oplevet lidt fejl på. Flest på skærmdelen
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 14:05 #7
Kan nu heller ikke sige hvordan han kan se man får mest for pengene :-)

Ja, den har det store 9700 fra ATI men det vil du på ingenmåde kunne mærke forskel på fra 9600 kortet.

Desuden er det en widescreen og widescreen=kort batteritid :-)

Kan heller ikke se om den har multibay.
Multibay er muligheden for extra batteri.
Avatar billede aake Nybegynder
09. juli 2004 - 14:07 #8
ok, tak for hjælpen.

Men hvorfor ville du vælge Asus M6800N over Vega PRO Z7? den er jo dyre, og der er det samme i...
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 14:48 #9
Tja et godt spørgsmål - måske jeg har flere erfaringer med 6800 serien :)

Har kun testet 6 fra Vega hvorimod jeg har testet 40-50 fra Asus 6800 serien

Og velbekomme :-)

Ha en god dag

//Freehelper
Avatar billede aake Nybegynder
09. juli 2004 - 16:25 #10
Ok, oplevede du noget du ville kritisere ved vega´en?

Sidste spørgsmål så skal jeg nok stoppe :-) : hvad er forskellen på vegaen og den jeg har linket til i spørgsmålet, de er da ens ik?
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 18:37 #11
Du skal ikke undskyld for noget :-)

Har ikke set slemme fejl ved Vega nej.

Den du selv linker til er en 1.6. Samme model i Vega koster 17995,-
Den fra Shg har et 9700 fra ATI kontra 9600 hos Vega. Ikke noget du vil mærke overhovedet.

Begge er 15,4 aka widescreen. En smagsag, men ikke noget jeg selv ville tage. En god skærmopløsning er mere min smag :-)
Widescreen suger meget batteri.

SHG'en har Widescreen 15.4" TFT (SXGA+), 1200x800, med 16.7 mio farver
Vega'en har WXGA (1280x800)

Vega'en er også udstyret med en kortlæser til typerne SD, MMC, MS og MS Pro
SHG'en har  Card Reader (Secure Digital, MultiMedia Card, Memory Stick, Memory Stick Pro & XD Picture Card)

Det hele tæller efter min mening. Som sagt er det ikke en maskine jeg kender vildt meget SHG'en og kan derfor kun snakke udfra egen erfaring :-)

Sig til hvis du vil have mere hjælp min ven.

//Freehelp
Avatar billede aake Nybegynder
09. juli 2004 - 22:32 #12
Er enig det hele tæller. vil bare gerne være sikker før jeg går ud og bruger 13-14000 kr. på en bærbare. det er sq mange penge

Ok, for lige at opsumere. Det vil sige, at jeg nu står mellem Vega´en og M6800N. Som jeg ser det, ville jeg vælg Vega´en fordi 1500 kr. billigere. Men der jo en lille fordel i 6800 som det sorte design, og bare det der står ASUS i stedet for Vega, men det jo sikkert også det man betaler de 1500 ekstra for ik? :-)

Hvis du kunne uddybbe dit svar omkring valget mellem disse to, ville jeg være meget taknemlige.

Dette er en stor hjælp for mig, så tusind tak.

P.s post det bare som svar...

Dan
Avatar billede aake Nybegynder
09. juli 2004 - 22:34 #13
Ok læste lige din bruger info, så la da vær med at poste som svar... :-)

Sq en fed moral min ven, det kan jeg godt lide.

Dan
Avatar billede aake Nybegynder
10. juli 2004 - 01:40 #14
Har lige oprette nyt spørgsmål du gerne må kigge på hvis du gider... :-)

På forhånd tak.

Dan
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 08:30 #15
Godmorgen

Har du brug for mere hjælp??

//Freehelp
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 11:44 #16
Har du tid til lidt feedback - eller svar på om du ønsker yderlige hjælp??
Avatar billede aake Nybegynder
18. juli 2004 - 15:20 #17
Hej...

Ikke dette oprettede spørgsmål. Men mellem valget af zepto 4200 og Vega z7 men ved ikke om der er mere du kan gøre...

Dan
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 08:46 #18
Beklager :-)
Avatar billede aake Nybegynder
27. juli 2004 - 15:52 #19
lukket..