Avatar billede kasperinline Nybegynder
06. juli 2004 - 22:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

intet netkort fundet i diverse linux

Hej alle..

Jeg er Linux-newbie og tyer derfor til lidt erfarring fra andre..

Jeg har følgende problem med både Mandrake og Fedora:

Mit Wireless Linksys-WMP54G netkort kan ikke findes af de 2 systemer og jeg kan derfor ikke komme på nettet.

Jeg har luret på Linksys.com, men jeg kan ikke finde en driver til systemerne.

Hvad gør jeg, hvis jeg skal på nettet/have det til at virke?

Findes der en universal-driver eller andet?

Mvh. Kasper
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 23:06 #1
Det er tit problematisk at få wireless til at virke..

Har du prøvet med Knoppix? Ved du hvilket chipset der sidder på kortet?
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
07. juli 2004 - 01:22 #2
Avatar billede kasperinline Nybegynder
07. juli 2004 - 05:44 #3
strych9: Jeg har endnu ikke prøvet knoppix/dappix, men det bliver det næste i rækken, hvis jeg ikke kan få thetoastmasters kommentar til at virke. Dernæst bliver det Suse 9.1. Ved ikke, hvilket chipset der sidder på kortene, kun at det er et cisco-produkt.

Thetoastmaster: Prøver lige linket ved lejlighed, skriver senere idag om det virker..

Mvh. Kasper
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2004 - 14:07 #4
Noget held med det kasperinline?
Avatar billede kasperinline Nybegynder
12. juli 2004 - 00:39 #5
Hej alle, desværre har jeg ikke fået lejlighed til at afprøve det, min computer gik i ged pga. installation af knoppix - det gik ud over samtlige partioner og alt data på dem. Men nu har jeg fået det op at køre og idag, mandag, prøver jeg Fedora igen..

Skriver, så snart jeg kan..

Ingen er glemt ;-)

Mvh. Kasper
Avatar billede kasperinline Nybegynder
12. juli 2004 - 18:06 #6
Øh, ja, jeg lovede jo at jeg ville svare tilbage idag, men jeg kan stadigvæk ikke give et svar, mht. til netkortet.

Dels virker GRUB-opstarteren ikke og dels har den slagtet min windows-partition, så jeg ikke længere kan få kontakt med den, ej heller, når jeg forsøger at installere den igen. Den går simpelthen kold. Jeg ved ikke, hvad der P.t. sker med systemet. Knoppix + Mandrake gjore præcis det samme.

Når jeg prøver med Partition Magic at få kontrol over min partitioner, skriver programmet 'divide error' sikke noget skidt, godt jeg lige har lavet backup af 240 gigabyte, men ærgerligt at jeg skal lægge det ind igen forfra...

Derfor, går der nok en rum tid, inden jeg kan svare på rådet...

sorry...

mvh. Kasper
Avatar billede brascoe Nybegynder
12. juli 2004 - 19:40 #7
Før du slagter videre på dit system kan du evt kigge her: http://www.sysresccd.org/

Det ser ud til at den kan ALT :-)

/ Brascoe
Avatar billede kasperinline Nybegynder
13. marts 2005 - 09:37 #8
Hmmm, ser ikke ud til at redde. Har nu købt mig en bærbar.

Det nye Knoppix finder netkortet med det samme...