Avatar billede q Nybegynder
22. februar 2001 - 00:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fast køre på serveren

Jeg vil gerne vide om det er muligt og lave noget som gør at serveren udføre et bestemt stykke code f.eks. hver 5 min?
og hvordan det skal laves?
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. februar 2001 - 00:47 #1
NT eller Linux ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. februar 2001 - 00:47 #2
på en Linux/Unix skal du kigge på CRON... skriv MAN CRON eller MAN CRONTAB i prompten :)
Avatar billede goje Nybegynder
22. februar 2001 - 08:31 #3
Det kan i teorien oxo laves med et javascript, der reloader siden hver 5 min, men det afhænger lidt af hvad du mener med \"et stykke kode\". :o)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2001 - 08:33 #4
på NT hedder kommandoen at.. skriv \"c:\\>at /?\" for at hjælp til at.
Avatar billede andreas Nybegynder
22. februar 2001 - 11:39 #5
hvad med win98 ?
Avatar billede q Nybegynder
22. februar 2001 - 16:05 #6
kan godt være jeg har udtrykt mig forkert for det jeg gerne vil have er et program i PHP som f.eks. går ind hver 5 min. og skriver en ny tekst på en hjemme side og det skal den gøre 24 timer i døgnet.
Avatar billede elites Nybegynder
23. februar 2001 - 08:34 #7
Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide :) f.eks. en sms udsendelse
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2001 - 08:47 #8
hvis det bare er en sms udsendelse, kan du sagtens benytte enten CRON (Linux)  eller AT (NT)kommandoen, som med et fast interval eksekvere et script, der sender en SMS !
Avatar billede q Nybegynder
23. februar 2001 - 12:00 #9
Thaggren

det skal jo køre i PHP for jeg har jo ingen magt over serveren i den forstand jeg kan jo kun uploade hjemme sider vil jeg tro
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2001 - 12:56 #10
oki... ændre lidt på sagen..

men så kan jeg ikke hjælpe dig, har ingen erfaring med PHP, kun PERL og PERLSCRIPT ! ;)
Avatar billede andreas Nybegynder
23. februar 2001 - 16:35 #11
et php scripts køres først når en bruger starter det eller et program på serveren gør, AT og CRON er programmer til at køre ting, f. eks. et php script.
Du kan ikke lave et script der kører sig selv f. eks. hvert 5 min. uden at bruge CRON eller AT, dog hvis du vil lade din computer stå tændt 24 timer i døgnet rundt alle dage i året kan du bare lave en refresh på scriptet, men som jeg siger, det kræver at din komputer står tændt.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2001 - 17:45 #12
jeps... my point !!