Avatar billede skwizie Nybegynder
22. februar 2001 - 00:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Notepad!

Hej!
Jeg har et problem med mit notepad i win2k. Jeg en php3 fil som jeg åbner i notepad, derefter ændre jeg noget i den og gemmer den. Næste gang jeg åbner den er denfuldstændig fuc.. op, al tekst står alle steder og i ingen orden!
Hvad skyldes der???
Avatar billede strych9 Praktikant
22. februar 2001 - 00:53 #1
Notepad er ikke nogen \"ægte\" ASCII editor. - Derfor. Find en bedre en er løsningen. Der er sikkert noget freeware derude du kan bruge.
Avatar billede scz Nybegynder
22. februar 2001 - 01:06 #2
Så prøv at start en dos prompt og skrive \" edit din_php_fil.php3 \" Det er en ASCII editor, som notepad også er, jeg har ingen problemer med at bruge notepad til at ænder i mine PHP3 filer med. Eller for den sag skyld, andre filer.
Avatar billede mushie Nybegynder
22. februar 2001 - 10:15 #3
Er det ikke en ægte texteditor?
Jeg mener da ellers altid at man har kunnet regne med at Notepad ikke tilføjede noget til filen. Udover det man selv skriver self.

strych9 >> Har du et link til noget dokumentation på det. Jeg synes det er lidt int.

Avatar billede skwizie Nybegynder
22. februar 2001 - 11:41 #4
Notepad tilføjer ikke noget til filen, den laver bare om på tabs/spaces efter man har rettet i den og gemt. :o(
Avatar billede langben Nybegynder
22. februar 2001 - 14:34 #5
Har haft samme problem. Løsningen for mig var at bruge wordpad i stedet - så kørte det hele fint.
Avatar billede skwizie Nybegynder
22. februar 2001 - 16:00 #6
Har prøvet at åbne dem i wordpad, men det hjalp ikke noget... :o(. Jeg er ved at være godt træt af jeg ikke kan rette i min gæstebog!!!