Avatar billede hemme Nybegynder
06. juli 2004 - 16:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sort hvid tv out?

Jeg har et Nvidia FX 5600 fx grafik kort og når jeg så prøver at bruge mit tv out bliver det kun i sort hvis. det er et creative kort men det skulle da ikke gøre nogen forskel. det er en s-video udgang. jeg har prøvet at updatere driveren men det hjælp ikke noget..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2004 - 16:37 #1
Du prøver at sætte det i dit scart ik???

Hvis ja, så brøv scart 2, der er some regel s-video understøttelse.. hvis du ikke har skal du købe et colorfix - kabel, det koster 99,- kr, og kan købes i alle pc / radio-tv forhandler
Avatar billede hemme Nybegynder
06. juli 2004 - 16:40 #2
ja jeg har prøvet scart 1 og 2. et colorfix? er alle s-video kabel ikke de samme??
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2004 - 16:55 #3
jo, men hvis dit tv, ikke kan tage s-video, få du et sort hvid billede, det er derfor du oplever det du gør :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 16:58 #4
står den til pal-b..?
prøv evt. at starte pcén op, uden pc-skærmen, men med tvét.
Avatar billede hemme Nybegynder
06. juli 2004 - 17:11 #5
har jeg prøvet og ja den står til pal-b.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2004 - 18:08 #6
Måske kan du bruge nogle råd fra Ken's guide "Hvis dit tv-out er i sort-hvid" - se menuen i venstre side her
http://ken.danborg.org/exp/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 18:47 #7
På mit Philips tv skal man vælge SVHS når man vælger AV kanal på tv'et. EXT2 viser også billedet, men i sort/hvid.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2004 - 18:49 #8
det color-fixet gør at konvertere s-video-stikket til et composite-stik. og så kan du sætte det f.eks. ind i et scartadapter...  Har lige haft sådan et i hånden, da jeg sælger de kabler til daglig...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 08:31 #9
Fik du løst problemet ?
Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2006 - 16:51 #10
fikset lang tid siden. tak her fra.. lukket!