Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
06. juli 2004 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Remote install / start af service

Hejsa

Jeg er i gang med at lave noget administrativt software for min onkel.

Jeg har virkelig brug for et godt tip.

Jeg har en service, som jeg har lavet i vb, denne service vil jeg gerne have distruberet til  eks., 3 maskiner på netværket.

Servicen skal installeres via, lan. og det skal gøres fra min pc.

Jeg har Admin konto info. til de maskiner jeg skal gøre dette på.

Er det i øvrigt muligt at starte, stoppe services på en anden pc via lan, hvis man har admin user og pass ?

Sig endelig til hvis dette ikke er detaljeret nok.

Ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
06. juli 2004 - 10:08 #1
hvilken version af windows snakker vi om....

i 2000 og xp, kan du under computeradministration højreklikke på roden og vælge connect to another computer, og hvis du har ip, user, pass... Så burde du kunne starte stoppe services remote.
Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
06. juli 2004 - 10:19 #2
det er xp, jeg kan ikke bruge til noget at jeg skal ind og klikke rundt, jeg skal bare have fat i noget kode, hvor jeg kan sige, ip=x.x.x.x user=yyyyyy pass=zzzzz

Og derefter skal min software installere min service på maskinen.

Nogen der har koden til det ?
Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
28. juli 2004 - 13:58 #3
jeg har løst det vhja winscm via vb.