Avatar billede jesperlp Nybegynder
06. juli 2004 - 03:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge til økonomistyring af mit nystartede firma.

Da jeg netop har startet firma søger jeg et program hvor jeg kan lave kassebog og momsregnskab. Det skal gerne være let og simpelt og kunne køre på en ikke helt ny computer.
Jeg vil få indgående og udgående moms, og vil ligeledes gerne kunne lave "kassekladde" til årsregnskab. vil i første omgang forsøge at spare revisoren.
På forhånd mange tak.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. juli 2004 - 04:22 #1
Mange små firmaer bruger Summasummarum inkl os selv. et dejligt program som ikke koster en formue, programmet er gratis de første tror det er 50 posteringer så du kan nå at prøve programmet igennem før du køber det.
Det er 100% dansk og lige til at gå til.
Læs mere på http://www.summarum.dk/
Avatar billede krohn Praktikant
06. juli 2004 - 05:24 #2
Jeg er selv ved at fined mig et, men har ikke bestemt mig endnu. Jeg fandt denne oversigt.
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2004 - 05:52 #3
Som nystartet firma, der gerne vil spare på omkostningerne, behøver du ikke nøjes med et system, hvor der kun kan foretages et begrænset antal posteringer, før der alligevel skal registreres/betales.
Du kan bruge et dansk, helt gratis system, Sigma Regnskab, som kan foretage daglige posteringer, finansbogholderi, Vareslag/Debitorer, Varer/lager, lave resultatopgørelser, momsopgørelser, kontoudtog, faktura, kreditnota osv.
Det er baseret på Access databaseprogram, så eneste krav er at man har Access 2000 eller nyere. Eller få programmøren til at konvertere databasefilen til Access97, hvis man "kun" har Office97 med access. Det ahr jeg fået ham til - uden udgift.
Læs om det og download her
http://www.sigmaregnskab.dk/
Avatar billede coltau Juniormester
06. juli 2004 - 22:52 #4
Prøv lige denne www.decom.dk
De har DK's bedste support
Avatar billede ortoft Nybegynder
15. juli 2004 - 17:56 #5
Et onlinesystem kunne også være et alternativ. Så slipper du selv for at tænke på sikkerhedskopiering. Din revisor vil dermed eventuelt også kunne hjælpe dig (online) med den sidste klargøring af materiale til hhv. momsregnskabet og årsregnskabet.

Et eksempel på et onlinesystem kunne være MBS Axapta Servicehosting, der koster fra 149 DKK pr. bruger pr. måned.

Læs mere på www.bdo.dk/axapta